کد خبر: 36851
تاریخ انتشار: شنبه, 17 شهریور 1397 - 10:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز:

آستان قدس به تجهیزات کتابخانه ای در استان البرز نظر ویژه ای داشته باشد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز
احمدعلی هراتی به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه با رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز دیدار و گفت و گو کرد.

 به گزارش لیزنا، احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز به همراه معاون خود با عباس قاضی خانی، رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز ضمن تشکر از زحمات مدیرکل وکتابداران کتابخانه های عمومی استان در برگزاری باشکوه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، با اشاره به اهمیت کتاب در ترویج سیره ائمه(ع) گفت: یکی از اهداف آستان قدس رضوی ترویج سیره معصومین و معارف قرانی است. برای این منظور انتشارات به نشر، وابسته به آستان قدس رضوی برنامه هایی را در دستور کار خود قرار داده است. همچنین در دفاتر نمایندگی  استانی آستان قدس رضوی، تشکیل کانون های موضوعی کتاب و کتابخوانی مدنظر قرار گرفته شده است.

وی با تاکید به اینکه خادمان آستان قدس رضوی به هیچ جناحی وابستگی ندارند، گفت: هرکس با هر تفکری می تواند به ترویج فرهنگ معارف اسلامی و سیره حضرت امام رضا (ع) بپردازد.

عباس قاضی خانی ضمن پیشنهاد افتتاح کانون خادمیاران رضوی ویژه کتاب و کتابخوانی با مدیریت احمدعلی هراتی ، با بیان اینکه دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان های مختلف کشور از سال ۹۴ آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: یکی از مهم ترین اهداف خادمیاران آستان قدس رضوی محرومیت زدایی و ترویج معارف قرآنی و سیره رضوی است که امید داریم با فعال شدن کانون کتاب و کتابخوانی بتوانیم در راستای تحقق اهدافمان گام برداریم.

رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز بیان کرد: امید داریم با کمک کتابداران کتابخانه های عمومی استان البرز بتوانیم به محرومان کمک کنیم و موجب ارتقاء سطح فکری جامعه شویم.

در ادامه هراتی، ضمن تقدیر از فعالیت های فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: بالاترین توفیق برای هر فردی، خدمت به مردم است. خدمت به مردم نیز خدمت به ائمه اطهار (ع) است. به تن کردن لباس خادمی و بخصوص خادم الرضا، سعادتی وصف ناشدنی است.

مدیرکل کتابخانه ها افزود: ترویج سیره و سنت ائمه، یکی از آمال های اصلی ایرانیان است که در این راه بهترین وسیله کتاب است. رسالت کتابخانه های عمومی ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است که اصلی ترین رویکرد در ای زمینه ترویج فرهنگ و معارف اسلامی و ائمه اطهار (ع) است.

هراتی با اشاره به 44 باب کتابخانه نهادی استان البرز گفت: در حال حاضر کتابخانه های عمومی، اصلی ترین پایگاه های فرهنگی استان به شمار می ایند. با توجه به اینکه بیشترین اعضای کتابخانه ها، کودکان و نوجوانان هستند؛ فرصت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ اسلامی و سیره ائمه شکل گرفته است.

مدیرکل کتابخانه ها با بیان کمبود سرانه فضای کتابخانه ای در استان گفت: با توجه به جمعیت استان، شاهد کمبود فضای کتابخانه ای هستیم. مناطق محروم و کم برخوردار استان نیازمند توجه ویژه در این زمینه هستند. از آستان قدس رضوی تقاضا داریم در راستای اهداف والای فرهنگی خود، به توسعه فضای های فیزیکی و لوازم وتجهیزات کتابخانه ای در استان البرز، نظر ویژه ای داشته باشند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: