کد خبر: 37926
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 دی 1397 - 10:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 نقد و بررسی کتاب در کتابخانه علامه شیخ مفید باغشهر اسلامیه استان خراسان جنوبی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی
نشست نقد و بررسی کتاب «سیری در هشت بهشت» نوشته محمدعلی عربی با حضور نویسنده اثر و جمعی از فعالان حوزه تاریخ و ادبیات دفاع مقدس در کتابخانه عمومی باغشهر اسلامیه برگزار شد.
 نقد و بررسی کتاب در کتابخانه علامه شیخ مفید باغشهر اسلامیه استان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا، نشست نقد و بررسی کتاب «سیری در هشت بهشت» نوشته محمدعلی عربی با حضور نویسنده اثر و جمعی از فعالان حوزه تاریخ و ادبیات دفاع مقدس در کتابخانه عمومی باغشهر اسلامیه برگزار شد.

در این جلسه حسین حاجتی، منتقد کتاب ضمن اشاره به هدف برگزاری جلسات نقد، گفت: کتاب «سیری در هشت بهشت» اثری است که با ارائه اطلاعات سیاسی، فرهنگی و مذهبی در خلال خاطرات دفاع مقدس، می تواند ارتباط ذهنی با نسل های آینده برقرار کند.

وی با بیان اینکه توصیف صحنه ها، چگونگی و چرایی وقایع و صداقت رفتاری و گفتاری نویسنده و آمیختگی نظم و نثر در این کتاب، بسیار زیبا است، افزود: نداشتن نمایه پایان کتاب و به کارگیری کلمه بهشت در عنوان کتاب از نقاط ضعف این کتاب است.

سپس طیبه عاصمی، دیگر منتقد حاضر در نشست ضمن تقدیر از تلاش های ارزشمند نویسنده در جهت انتقال تاریخ شفاهی هشت سال دفاع مقدس، گفت: از ویژگی های خوب این کتاب می توان به مقایسه فرماندهان زمان شاه و زمان جنگ ایران و عراق و صداقت در گفتار  نویسنده اشاره کرد و عدم توضیح کامل بعضی از خاطرات، از نقاط ضعف این کتاب است.

مصیب گلی، دیگر منتقد کتاب گفت: متن کتاب به گونه ای است که خواننده را دنبال خود می کشاند و در کمترین عبارات، بیشترین مفهوم را منتقل می کند. توجه به لهجه های افراد و انعکاس حقایق تاریخی از نکات ارزنده این کتاب است.

در ادامه جلسه نشست محمدعلی عربی، نویسنده‌ کتاب ضمن معرفی و اشاره به زندگینامه خود، دلیل نامگذاری کتاب را بیان کرد و سایر نقدهای مطرح شده را پاسخ گفت. وی این جلسه را یکی از بهترین جلسات نقد کتاب خود دانست و افزود: هدف از نقد یک کتاب، دریافت انواع بازخوردها و تلاش در جهت اصلاح آن است که امیدوارم معایب و نقاط ضعف مورد اشاره منتقدان را در چاپ های بعدی اصلاح کنم؛ زیرا این امر در نهایت به پربار شدن و غنای بیشتر کتاب کمک می کند.

وی همچنین از چاپ کتاب «گنج جنگ» با موضوع دفاع مقدس خبر داد.

گفتنی است، در پایان جلسه از نویسنده کتاب و منتقدان با اهدای جایزه و لوح یادبود تقدیر شد.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: