کد خبر: 39245
تاریخ انتشار: شنبه, 17 فروردين 1398 - 15:08

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

وجود بیش از 2هزار منبع مطالعاتی در حوزۀ سلامت در کتابخانه آستان قدس رضوی

منبع : روابط‌عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی
بیش از دو هزار منبع مطالعاتی در حوزۀ سلامت و بهداشت به دو زبان فارسی و عربی در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.
وجود بیش از 2هزار منبع مطالعاتی در حوزۀ سلامت در کتابخانه آستان قدس رضوی

به گزارش لیزنا، در کتابخانۀ مرکزی این سازمان، بیش از دو هزار منبع مطالعاتی در حوزۀ سلامت و بهداشت شامل کتب خطی و چاپ سنگی، کتب چاپی، سند، میکروفیلم و نسخه‌های خطی دیجیتالی، پایان‌نامه‌های فارسی، نشریات و منابع شنیداری و دیداری به دو زبان فارسی و عربی نگهداری می‌شود.

یکی از مهم‌ترین کتب معتبر خطی در این موضوع، «رسالۀ ذهبیه» یا «طب‌ الرضا(ع)» منسوب به امام رضا(ع) است که نسخه‌های نفیس متعددی از آن به قدمت قرن یازدهم و دوازدهم هجری قمری در کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود.

از مهم‌ترین منابع چاپی این مجموعه، «الفباي پدري و مادري: ۱۰۰ توصيه براي سلامت جسم و روان کودکان»، «سلامت زن مساوي است با سلامت جامعه»، «امنيت و سلامت در حج»، «آموزش سلامت ستون فقرات: چگونه کمردرد خود را درمان کنيم‏؟»، «بازيابي سلامت قلب بدون نياز به دارو و جراحي»، «بهداشت جسم و سلامت فکر»، «بيماري‌ها و سلامت زنان»، «جايگاه دين در سلامت رواني»، «حجاب و نقش آن در سلامت روان»، «رازهاي سلامت»، «سلامت بدون دارو، تعادل هورموني زنان» و «سلامت تن و آرامش روان در اسلام» است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بهره‌مندی از این کتب و منابع دیگر در حوزۀ سلامت، به کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر رضوی مراجعه کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: