کد خبر: 39265
تاریخ انتشار: دوشنبه, 19 فروردين 1398 - 15:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاهی از 7هزار منبع در کتابخانۀ تخصصی اهل‌بیت(ع)

منبع : روابط‌عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی
کتابخانۀ مسجد جامع گوهرشاد به نام کتابخانۀ تخصصی اهل‌بیت(ع) هم‌زمان با اعیاد شعبانیه، 7هزار منبع مطالعاتی خود را با این موضوع در معرض دید عموم قرار داد. تصویر قرآن‌های منسوب به دست‌خط امام‌حسین(ع) و امام‌سجاد(ع) نیز در این مجموعه در حال نمایش است.
نمایشگاهی از 7هزار منبع در کتابخانۀ تخصصی اهل‌بیت(ع)

به گزارش لیزنا، به مناسبت سالروز ولادت اباعبدالله الحسین(ع)، حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و امام‌سجاد(ع)،  نمایشگاه کتاب ونرم افزار با عنوان «انوار هدایت» به مدت پنج روز از تاریخ 20تا 24 فروردین‌ماه سال 98 در کتابخانۀ تخصصی شبانه‌روزی اهل‌بیت(ع) برگزار شده است.

کارشناس مسئول کتابخانۀ تخصصی اهل‌بیت(ع) اعلام کرد: در این نمایشگاه، علاوه بر نمایش تصویر قرآن منسوب به دست‌خط مبارک امام‌حسین(ع) و امام‌سجاد(ع)، بیش از 7هزار منبع مطالعاتی شامل کتاب چاپی، الکترونیکی، نرم‌افزار و منابع مرجع دربارۀ زندگی‌نامه، کرامات، سجایای اخلاقی، احادیث و... این سه نور هدایت در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

قاسم فدایی‌راد از برخی آثار درحال نمایش نام برد و اظهار داشت: «سيماي پرفروغ سيدالشهداء(ع)»، «کتابشناسي امام‌حسين(ع)»، «ضياء‌العينين في تذکرة اصحاب الحسين‌(ع)»، «ابصارالعين في انصار الحسين عليه‌وعليهم‌السلام»، «وسايل المحبين در ترجمه و شرح خصائص الحسين»، «فرهنگ سخنان امام حسين عليه‌السلام»، «زندگاني پرچمدار کربلا حضرت ابوالفضل(ع)»، «قاموس الصحيفه لامام زين‌العابدين(ع)»، «احولات سيدالساجدين امام زين‌العابدين(ع)» و «در خلوت عابدين: ترجمه منظوم صحيفه سجاديه امام علي ابن الحسين زين‌العابدين (ع)»از آثار به نمایش درآمده است.

گفتنی است کتابخانۀ تخصصی و شبانه‌روزی اهل‌بیت‌(ع) (گوهرشاد)، ویژۀ آقایان در بست شیخ بهایی حرم مطهر رضوی واقع شده است. این کتابخانه بابیش از 18هزار عضو از حوزه ودانشگاه وبیش از 600هزار منابع مطالعاتی، غنی‌ترین کتابخانۀ تخصصی اهل‌بیت(ع) در جهان اسلام به شمار می‌رود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: