کد خبر: 40327
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 مهر 1398 - 11:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

احداث کتابخانه عمومی در روستای خیرآباد سمنان پیگیری می‌شود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان از پیگیری احداث کتابخانه عمومی در روستای خیرآباد خبر داد.
احداث کتابخانه عمومی در روستای خیرآباد سمنان پیگیری می‌شود

 به گزارش لیزنا، جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان با حضور حسن سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان؛ حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان؛ علی اصغر جمعه ای، رئیس هیأت مدیره انجمن کتابخانه ساز استان سمنان؛ حجت الاسلام جلیل طاهریان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان سمنان و  دیگر اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان برگزار شد.

حسن سعدالدین، مدیرکل دفتر برنامه ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان گفت: باید مشکلات کتابخانه ها در جلسات انجمن خیرین کتابخانه ساز مطرح و برای رفع معضلات راهکارهایی ارائه شود. استان سمنان یک استان فرهنگی است و باید فعالیت های فرهنگی شاخص در کتابخانه های عمومی این استان برگزار شود.

در ادامه علی اصغر جمعه ای، رئیس هیأت مدیره انجمن کتابخانه‌ساز استان سمنان با اشاره به اهمیت فعالیت انجمن خیرین کتابخانه ساز در جامعه، گفت: این انجمن کار سنگینی را برعهده دارد؛ چرا که به راحتی نمی توان از کنار توسعه کتاب و کتابخوانی گذشت. این انجمن باید در برگزاری برنامه‌های فرهنگی فعال باشد.

وی با اشاره به این مطلب که آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ مطالعه نقش بسزایی دارد، خواستار تقویت منابع کتابخانه‌های مدارس استان سمنان شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن کتابخانه‌ساز استان سمنان با  اشاره به فعالیت شبکه های اجتماعی عنوان کرد: کتاب هیچ جایگزینی ندارد.

 در ادامه حجت الاسلام جلیل طاهریان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در استان سمنان نیز، با ارائه گزارشی از فعالیت این انجمن، گفت: کمک خیرین در ترویج فرهنگ مطالعه بسیار مهم است. در جامعه امروز همه مردم باید آگاه باشند، افزایش آگاهی و دانش موجب پیشرفت جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود.

در ادامه حسین شاکری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و جذب کمک های خیرین از مهم ترین اهداف ایجاد تشکیل انجمن خیرین کتابخانه ساز است. در حال حاضر یک انجمن به صورت استانی و سه انجمن در شهرستان‌های مهدیشهر، سرخه و گرمسار مشغول فعالیت است.

وی تصریح کرد: خیر کتاب و کتابخانه ساز فقط به کسی که زمین اهدا کند و یا ساختمانی برای یک کتابخانه عمومی بسازد اطلاق نمی شود بلکه کسانی که کتاب به کتابخانه ها اهدا می کنند نیز از خیرین محسوب می شوند.

شاکری از پیگیری برای احداث کتابخانه در روستای خیرآباد خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری فرمانداری و شورای اسلامی، کلنگ احداث کتابخانه در این روستا به زمین زده شود.

در خاتمه اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان در زمینه شیوه های توسعه فرهنگ کتابخوانی در استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: