کد خبر: 40646
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 دی 1398 - 08:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دبیر انجمن همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی تشریح کرد:

فعالیت های دبیرخانه همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان
منصور کوهی رستمی فعالیت های دبیرخانه همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی را تشریح کرد.
فعالیت های دبیرخانه همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی

به گزارش لیزنا، منصور کوهی رستمی، دبیر همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی در گفتگو با روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان فعالیت های فعالیت های دبیرخانه همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی  را تشریح کرد.

کوهی رستمی با بیان ضرورت برگزاری این همایش گفت: نگاهی به تاریخ معاصر ایران از زاویه شناخت تحولات جامعه شناسی نشان دهنده سیر تحول انسانی و اجتماعی در جامعه ایرانی است. در این مسیر تحول خواهی و تحول زایی نهادهای مختلفی برای مردم و از دل مردم روییده اند تا بتوانند خوراک فکری نسل ها را تامین کنند. اما این نهادها نیز به مانند تمام ساختارهایی که برای انسان در گذر زمان ایجاد شده می باید همسو و همراه با انسان رشد و رویش داشته باشند تا نه تنها پایا بمانند که کارکرد بهینه نیز داشته باشد.

وی اضافه کرد: هرچند سرفصل درک این تغییرات برای کتابخانه های عمومی تحت عنوان تبدیل کتابخانه های عمومی به پایگاه­ های فرهنگی و اجتماعی لحاظ شده اما این مهم بدون تحلیل روانشناسی انسان ایرانی و نیز شناخت تحولات جامعه شناسانه ایران عقیم خواهد بود.

رستمی با برشمردن همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی اظهار داشت: این همایش حرکتی است برای بازشناسی نقش و جایگاه کتابخانه ها در سپهر عمومی، آسیب های اجتماعی، بحران های طبیعی، ضرورت های اقتصادی و تاثیر این مجموعه در رشد ارزش های اجتماعی و ارتقاء کیفیت زندگی فردی و اجتماعی است.

کوهی رستمی همچنین از فعالیت­های صورت گرفته در خصوص همایش خبر داد و افزود: پس از راه اندازی سایت همایش اولین فراخوان همایش در شهریور ماه سال جاری در خبرگزاری ها منتشر شد پس از آن، فرایند ثبت همایش به صورت ملی در سامانه همایش های وزارت علوم از سوی انجمن دنبال شد که خوشبختانه انجمن موفق به دریافت مجوز اجرای همایش به صورت ملی از وزارت علوم شد به دنبال آن، انجمن موفق به اخذ تاییدیه از ISC شد که در آخر مقالات همایش در پایگاه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری نمایه شود.

دبیر اجرایی همایش، همچنین از در نظر گرفته شدن 5 سخنران کلیدی داخلی برای همایش و 2 یا 3 سخنران خارجی به صورت مجازی خبر داد و اضافه کرد: امکان برگزاری همایش هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی برای علاقه مندان فراهم خواهد بود.

رستمی در پایان از اجرای برنامه های متنوع دیگری همزمان با همایش خبر داد و افزود :همزمان با برگزاری همایش دوره آموزشی کتابدار اجتماعی و همچنین نمایشگاه عکس از فعالیت های کتابخانه های عمومی در حوادث طبیعی امسال برگزار می شود.

گفتنی است همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی در فروردین ماه 99 در اهواز برگزار خواهد شد.  علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت همایش به نشانی www.hamayesh.ipla.ir مراجعه نمایند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: