کد خبر: 40746
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 دی 1398 - 12:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با محوریت کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی

«پاتوق های مقاله خوانی» در استان های مختلف کشور برگزار می شود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان
منصور کوهی رستمی، دبیر اجرایی همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی از برگزاری «پاتوق های مقاله خوانی» با محورهای همایش ملی کارکردهای اجتماعی کتابخانه های عمومی در استان های مختلف کشور خبر داد.
«پاتوق های مقاله خوانی» در استان های مختلف کشور برگزار می شود

به گزارش لیزنا، منصور کوهی‌رستمی با اعلام این خبر افزود: برای غنای هرچه بیشتر این همایش و افزایش میزان آشنایی کتابداران و دانشجویان کتابداری کشور با مفاهیم مرتبط با کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران در نظر دارد طی نشست های از قبل برنامه ریزی شده‌ای به بررسی مقالات مرتبط با محورهای همایش بپردازد.

وی ادامه داد: تبادل افکار و اندیشه‌ها و تولید متون با همراهی صاحب نظران برای رشد و توسعه کتاب و کتابخوانی از اهدافی است که در این برنامه ها دنبال می شود.

همچنین، زهرا معظمی، دبیر کمیتة پاتوق مقاله‌خوانی در مورد نحوة اجرا و شیوة برگزاری پاتوق مقاله‌خوانی گفت، «پاتوق مقاله‌خواني» سلسله نشست‌هاي علمي مقاله‌ محور است كه با تشكيل حلقه‌هایی از علاقمندان و متخصصان کتابخانه‌های عمومی و مرور انتقادي مقالات در جهت شناسایی، معرفی مشكلات کتابخانه‌های عمومی و ارائه راهكار براي برون‌رفت از آنها برگزار مي‌شود.

معظمي افزود: «پاتوق مقاله‌خواني» شامل سلسله جلساتي است که قبل از اختتامیه همايش ملی «كاركردهاي اجتماعي كتابخانه‌هاي عمومي» در اهواز برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد: اعضای انجمن علمی ارتقا کتابخانه های عمومی ایران با برنامه ریزی در این زمینه جلساتی در قالب نشست ها را برگزار می کند  و در نهایت جلسه ای با همین محوریت در شهر اهواز برگزار خواهد شد.

دبیر کمیته پاتوق مقاله‌خوانی در خصوص نحوه تشکیل حلقه ها و اجرای این نشست ها عنوان داشت: تعداد شرکت‌کنندگان در هر جلسه بین 8 تا 15 نفر است و در استان‌هايي كه افراد متقاضي به حد نصاب برسد حلقه‌هاي آموزشي تشكيل خواهد می شود.

دبير كميته «پاتوق مقاله‌خواني» بيان داشت: «پاتوق مقاله‌خواني» متعلق به همة کتابداران کتابخانه‌های عمومی در انواع سازمان‌هاي متولي اعم از نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، مشارکتی، مستقل، آستان قدس، شهرداری، مساجد، هیأت امنایی و دانش‌آموختگان و دانشجويان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسي است.

علاقمندان می توانند تا 30 دی ماه98 با کمیته «پاتوق مقاله‌خوانی»، بصورت مستقیم به دفتر انجمن با شماره تماس  021-۸۸۹۲۵۷۹۱( داخلی ۱۶۲)یا با آدرس الکترونیکیاین آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  ارتباط حاصل نمایند. 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: