کد خبر: 19645
تاریخ انتشار: شنبه, 05 ارديبهشت 1394 - 09:52

داخلی

»

اخبار کتاب

نقد کتاب «وسوسه های غربت» در شهر کتاب

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «وسوسه های غربت» اختصاص دارد.
نقد کتاب «وسوسه های غربت» در شهر کتاب

 

به گزارش لیزنا، به تازگی کتاب «وسوسه های غربت» نوشته ی ایلیا ترویانف با ترجمه ی مریم مؤیدپور و به همت نشر افق منتشر شده است. وسوسه های غربت یکی از مهم ترین رمان هایی است که در چند سال گذشته در آلمان نوشته شده و رمانی است درباره ی گرایش های چند فرهنگی و هویت های چند بعدی و میان فرهنگی و بقای آن ها در دنیایی متناقض.

 

این رمان، سرگذشت ریچارد فرانسیس برتون است که در قرن نوزدهم میلادی تنها و با ظاهری بومی در هندوستان سفر می کند. او زبان هندی می داند ولی فرهنگ هندوستان هنوز برایش شناخته است. در این میان زنی زیبا او را با ناشناخته های آن سرزمین آشنا می کند. برتون عاشق زن اسرارآمیز می شود و به مرز جنون می رسد، اما هنوز ماموریتش به پایان نرسیده است. ایلیا ترویانف از سرشناس ترین نویسندگان معاصر آلمان است که در حقوق و مردم شناسی تحصیل کرده و از ۱۹۸۸ به عنوان نویسنده، مترجم و ناشر فعالیت می کند و جوایز متعدد ادبی را دریافت کرده است.

 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه ۸ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «وسوسه های غربت» اختصاص دارد که با حضور مریم مؤیدپور، بلقیس سلیمانی و امیرحسین خورشیدفر در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه ی سوم برگزار می شود.

 

ورود برای علاقه مندان آزاد است

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: