کد خبر: 38428
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 بهمن 1397 - 11:54

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار سرپرست کتابخانه های عمومی اصفهان با سرپرست دانشگاه فرهنگیان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان
 سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش همکاری ها، با سرپرست دانشگاه فرهنگیان دیدار و گفتگو کرد.
دیدار سرپرست کتابخانه های عمومی اصفهان با سرپرست دانشگاه فرهنگیان

به گزارش لیزنا، امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش همکاری ها، با شهرام عروف زاد، سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان دیدار و گفتگو کرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان در دیدار با ریاست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: مجموعه کتابخانه های عمومی و دانشگاه فرهنگیان از یک خانواده بوده و از هم جدایی ناپذیرند. رسالت آن ها در یک راستا و برای ارتقای فرهنگ جامعه است.

وی عنوان کرد: سه حوزه اصلی برای فعالیت های خود تعریف کرده ایم. در حوزه اول که ایجاد انگیزه است، می کوشیم کتابخانه به محل رفت و آمد تبدیل شده و گرایش به سمت کتاب، کتابخوانی و کتابخانه در مردم ایجاد شود. حوزه دوم، ایجاد دسترسی است؛ بدین معنا که هر جا شرایط و امکانات فراهم باشد کتابخانه ای با امکانات، شرایط مناسب و استاندارد ایجاد کنیم و حوزه دیگر ایجاد مهارت است، باید بدانیم که مطالعه نیاز به مهارت دارد که باید با آموزش مناسب ایجاد شود.

هلاکویی اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه ای می توانیم در ابعاد و زمینه های گوناگون و با کمک دانشگاه فرهنگیان سرانه مطالعه را بالاتر ببریم و از ظرفیت دانشجو معلمان در کتابخانه ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: از موارد قابل تفاهم می توان به عضویت رایگان اساتید و دانشجویان در کتابخانه های سراسر استان؛ ارائه بسته آموزشی در خصوص نحوه مطالعه کتاب و همچنین نحوه آموزش کتاب خوانی به کودکان؛ معرفی هزار کتاب پر مخاطب برای نقد به دانشجو معلمان و ایجاد زمینه نقد و خلاصه کردن، قرار دادن کتاب های ایستگاه مطالعه در اختیار دانشجو معلمان و برگزاری نشست های مشترک به ویژه نشست کتابخوان اشاره کرد.

در ادامه عروف زاد اظهار داشت: با توجه به اینکه آموزش، پژوهش و تربیت از ابعاد اساسی دانشگاه فرهنگیان است و کتاب و کتابخانه نقش اساسی را در این جهت ایفا می کند، لازم است جهت ارتقای سطح مطالعه و کتابخوانی و همچنین تجهیز هرچه بهتر کتابخانه های دانشگاه فرهنگیان و استفاده از ظرفیت های موجود، با اداره کل کتابخانه های عمومی استان تفاهم و تعامل ویژه داشته باشیم تا به افزایش سطح و سرانه مطالع کمک کنیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: