کد خبر: 19625
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 ارديبهشت 1394 - 12:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

نمایشگاه کتاب

حضور پررنگ میهمانان خارجی در نمایشگاه مسئولیت سازمان‌ها را بیشتر می‌کند

سید عباس صالحی، رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: امسال با توجه به حضور 6 وزیر فرهنگ از کشورهای خارجی و حضور روسای سه نمایشگاه بین المللی مسکو، بلونیا و پاریس، وجه بین‌الملل نمایشگاه کتاب اهمیت فراوانی دارد.
حضور پررنگ میهمانان خارجی در نمایشگاه مسئولیت سازمان‌ها را بیشتر می‌کند

 

به گزارش لیزنا، صبح امروز(2 اردیبهشت ماه)  دومین جلسه هماهنگی شورای اسلامی شهر تهران با مسوولان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

 

ناصحی: نمایشگاه کتاب فرصتی برای نمایش برتری فرهنگی ایران است

 

حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران  در این نشست هماهنگی با تاکید بر باشکوه برگزار شدن این نمایشگاه اظهار کرد: در آستانه برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هستیم و باید تمام توان خود را بگذاریم تا این نمایشگاه در بالاترین کیفیت ممکن برگزار شود زیرا بهتر برگزار شدن این نمایشگاه باعث سرافرازی بیشتر ملت، دولت و کشور است.

 

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب تهران یک فرصت است و ما باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنیم و برتری خود را در حوزه فرهنگ نسبت به کشورهای دیگر نشان دهیم.

 

صالحی: حضور پر رنگ میهمانان خارجی در نمایشگاه امسال مسئولیت سازمان‌ها را بیشتر می‌کند

 

سید عباس صالحی با تشکر از افراد حاضر در این جلسه اظهار کرد: به جرات می‌توان گفت که هیچ اتفاق فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب تهران کشور را درگیر مقوله فرهنگ نمی‌کند. این نمایشگاه با حضور شخص اول اجرایی کشور افتتاح می‌شود و شخصیت‌هایی چون رهبر معظم انقلاب، هیات دولت و نمایندگان مجلس در آن حضور پیدا می‌کنند که نشان از اهمیت این موضوع دارد.

 

رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به اهمیت وجه بین‌المللی نمایشگاه بیست وهشتم گفت: امسال وجه بین المللی نمایشگاه بیشتر مورد توجه است و این موضوع، مسئولیت ما را چند برابر می‌کند. امسال برای نخستین بار 6 وزیر فرهنگ، 3 رییس نمایشگاه کتاب بین‌المللی و شخصیت‌های فرهنگی و هنری از کشورهای خارجی در نمایشگاه حضور دارند که چنین حضوری در دوره‌های گذشته کمتر دیده شده است.

 

صالحی با تاکید بر بهبود نظافت محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: مردم با حضور در فضایی مانند نمایشگاه کتاب، انتظار محیط منظم و تمیز را دارند. به همین منظور ما از شهردار تهران که در مراسم اربعین حسینی (ع) در کربلا شهردار افتخاری این شهر بودند، انتظار داریم که فضای نمایشگاه را به همان طریق اداره کند.

 

وی در پایان بیان کرد: به دلیل استقبال بازدیدکنندگان خارجی، باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم نمایشگاه آبرومندانه‌ای داشته باشیم و نمای زیباتری را به مردم نمایش دهیم. 

 

در ادامه جلسه نیز مسئولان کمیته‌ها به ارایه گزارش از فعالیت‌های خود پرداختند.

 

در این نشست ناصر عبادتی دبیر کمیسیون شورای اسلامی شهر تهران، رضا نگهبان شهردار منطقه 7 تهران، امیرمسعود شهرام‌نیا قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه، نیکنام حسین‌پور مدیر کمیته هماهنگی سازمان‌ها و تسهیلات رفاهی، حسین صفری مدیر کمیته اجرایی و نمایندگانی از شرکت واحد و اتوبوسرانی، جمعیت هلال احمر استان تهران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، معاونت فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران، اورژانس تهران، شرکت بهره‌برداری مترو تهران، پلیس راهور تهران بزرگ، آتش‌نشانی منطقه 6 تهران، پست منطقه 15 حضور داشتند. 

 

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: