کد خبر: 16458
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 شهریور 1393 - 16:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

شیفت شب کتابخانه ملی احیا شد

در ديدار اعضاء كتابخانه ملي و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي، دكتر سيدرضا صالحي خبر از راه اندازي مجدد شيفت شب كتابخانه ملي داد.
شیفت شب کتابخانه ملی احیا شد

 به گزارش لیزنا، در ديدار صميمانه دكتر صالحي اميري رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي و معاونان اين سازمان با اعضاء كتابخانه، سؤالاتي در زمينه مسائل مختلف سازمان و نيازهاي هاي اعضاء مطرح شد.

 

 

در اين جلسه يكي از اعضاء كتابخانه ملي در زمينه موضوع عضويت سازمان در سايت هاي علمي خارجي پرسيد كه دكتر خسروي معاون پژوهش، برنامه ريزي و فناوري بيان داشت: دسترسي به منابع ديجيتال كه در سطح دانشگاه ها دنبال مي شود، هم اكنون هزينه اي چند ميليون دلاري ايجاد مي كند و اين كار البته در دستور كار سازمان نيز قرار دارد.

 

 

سؤال در زمينه شيفت شب نيز از جمله مباحث مطرح شده در اين جلسه بود كه دكتر صالحي پاسخ داد: ما نيز مانند شما و با توجه به اينكه از اهالي دانشگاه هستيم مايليم چنين مسئله اي زودتر محقق شود. اما بنا به دلايلي كه قبلا هم اعلام شد، نظير عدم توجيه اقتصادي و حرفه اي روند اين كار متوقف شد.

 

 

همچنين دكتر خسروي نيز در اين زمينه بيان داشت: اصولا در همه كتابخانه هاي ملي دنيا بحث شيفت شب مطرح نيست و كتابخانه ملي وظيفه حفظ و جمع آوري ميراث مكتوب را برعهده دارد تا ارائه خدمات قرائتخانه اي.

 

 

دكتر اميرخاني معاون معاونت كتابخانه ملي نيز در توضيحاتي با ذكر يك مثال از كتابخانه ملي فرانسه بيان داشت: كتابخانه ملي فرانسه بزرگ ترين كتابخانه جهان است و با اين وجود تنها در ساعات اداري، داراي خدمات است.

 

 

وي ادامه داد: وظيفه كتابخانه هاي عمومي و شهرداري هاست كه شيفت شب را مهيا كنند تا علاقه مندان به شيفت شب از آن بهره مند شوند.

 

 

 با اين وجود دكتر صالحي اميري دستور داد تا شنبه شيفت شب كتابخانه ملي راه اندازي مجدد شود.

 

 

در ادامه اين جلسه سؤالاتي درباره امنيت منطقه اطراف كتابخانه ملي پرسيده شد كه نصيري پور مدير كل حراست توضيحاتي ارائه كرد: در زمينه امنيت اطراف كتابخانه اولا كه توصيه مي كنم در شب هنگام، اعضاء محترم تنها از مسيرهاي خلوت تردد نكنند و ضمنا در اين زمينه ما توافقاتي نيز با كلانتري گاندي كه مربوط به اين منطقه است داشته ايم و دو سه باري منطقه را از لوث افراد معلوم الحال پاك كرديم. همچنين با هماهنگي شهرداري، نسبت به نصب يك كيوسك نگهباني در مناطق خلوت اطراف كتابخانه ملي، اقداماتي در حال انجام داريم.

 

 

در ادامه، سؤالاتي در زمينه بهداشت محيط كتابخانه و سرويس هاي بهداشتي، كمبود منابع لاتين، كارت هاي عضويت و گيت هاي ورودي پرسيده شده كه رئيس سازمان و معاونان به آنها پاسخ گفتند.

 

 

یادآور مي شود، در پايان اين جلسه دكتر صالحي قول برگزاري نشست هاي ديگر را به اعضاء داد. همچنين رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي، بر لزوم استفاده اعضاء از بخش اسناد سازمان نيز تأكيد كرد.

 

بر این اساس، محسن قمصری، کارشناس روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، به خبرنگار لیزنا گفت: شیفت شب کتابخانه ملی، از روز شنبه، ( 8 شهریور 1393) از ساعت 23 الی 7 صبح دایر است.

 

برچسب ها :
پیروز ابراهیمی
|
Iran
|
1393/06/08 - 11:38
0
6
آیا مشکل جامعه کتاب نخوان ما حل میشود با شیفت شبانه کتابخانه ملی
دوست
|
Iran
|
1393/06/08 - 07:42
0
6
من برای همکاران در کتابخانه ملی متاسفم چون هدف خدمت به جامعه پژوهش گر ومطالعه کننده نبوده بلکه افراد دیگری هستند اینچنین تصمیمات بدون کار کارشناسی و تحقیقی است به نوعی سیاست زدگی و غیر عقلایی بودن این کار را می رساند
کتابدوست
|
Iran
|
1393/06/08 - 03:34
0
6
این همه استدلال وبرهان و منطق آوردن آخر سر خلاف آن عمل کردن!!!!
کتابدار
|
Iran
|
1393/06/06 - 22:47
2
7
جناب آقای صالحی متاسفانه سیاست زدگی در این تصمیم شما بخوبی نمایان است. البته تا زمانی که به ریاست کتابخانه ملی به عنوان پستی سیاسی نگاه شود وضعیت کتابخانه بهتر از قبل نخواهد شد.
کتابدار
|
Iran
|
1393/06/06 - 22:43
0
4
مديران كه اصولا تحت فشار هميشه تصميم ميگيرن ،كاشكي بشه كه كتابخانه تخصصي كتابداري هم تحت فشار دوباره باز نمايند ……اگه دغدغه مندان كتابداري حواسشون باشه اين كتابخانه تنها كتابخانه تخصصي كتابداري در مقياس ملي بود……
طرفدارتعطیلی شیفت شب
|
Iran
|
1393/06/06 - 17:04
2
8
شیفت شب یعنی هدر رفت پول و انرژی مملکت نه چیز دیگر .........برای اندک شماری صرف بودجه اصلا عقلانی و منطقی نیست
کتابداران
|
Iran
|
1393/06/05 - 17:10
1
6
مشکل کتابداران حل شد
خدا رو شکر
محدثه دخت عصمتی
|
Iran
|
1393/06/05 - 16:46
7
2
من خیلی خوشحال شدم واقعا شیفت شب کتابخونه عالیه
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: