کد خبر: 17724
تاریخ انتشار: دوشنبه, 24 آذر 1393 - 09:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

دکتر جعفر مهراد استعفا داد

      دکتر جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) از سمت های خود استعفا داد.
دکتر جعفر مهراد استعفا داد

 

 

به گزارش لیزنا، دکتر جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) طی نامه مورخ 18 آذر 1393به شماره 93/5329، به معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از پذیرش استعفای خود از سمت های مذکور قدردانی کرد.

 

متن این نامه به شرح زیر است:

 

جناب آقای دکتر وحید احمدی

معاون محترم پژوهش و فناوری

 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

 

با اهدای سلام،

بدینوسیله به طوری که استحضار دارید دو بار به ترتیب در زمان جناب آقای دکتر دانشجو و جناب آقای دکتر توفیقی استعفای خود را از ریاست مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و سرپرستی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تقدیم کرده بودم. سپس، در زمان جنابعالی در این مورد به طور حضوری مذاکره شد و تا حدود زیادی توانستم نظر آن برادر بزرگوار را به این موضوع با اهمیت جلب کنم. مجددا روز سه شنبه مورخ 18/9/1393 پیرامون این موضوع گفتگو به عمل آمد، لذا از پذیرش استعفای اینجانب صمیمانه قدردانی می نمایم.

سلامتی و توفیقات روز افزون جنابعالی را از خداوند متعال مسألت می نمایم./

با آرزوی توفیق الهی

جعفر مهراد، رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری

و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)

 

 

 

 

برچسب ها :
کارمند
|
Iran
|
1393/12/13 - 14:58
0
4
سلام مهاجرت بسیار خوب است امیدوارم دیگران هم از مدیریت بسیار خوبی که گفته می شود بهره مند شوند
سمیرا بی پروا ی سراب
|
Iran
|
1393/09/30 - 17:29
2
3
باسلام واحترام
اززحمات شما بی نهایت سپاسگزارم من ورودی رشته ی علم اطلاعات ودانش شناسی هستم و از این خبر بسیار متاسف شدم .
عبداله زاده
|
Iran
|
1393/09/25 - 13:43
3
7
با سلام
از زحمات چندین ساله جنابعالی و تلاش برای راه اندازی سومین پایگاه استنادی جهان سپاسگزارم و امیدوارم رییس جدید بتواند راه شما را ادامه داده و بر اهمیت، اعتبار و سهل الوصول تر کردن دسترسی به منابع مرکز منطقه ای شیراز بیفزاید
عبدالحسین فرج پهلو
|
Iran
|
1393/09/24 - 23:21
4
10
استادارجمند و چهره فرهیخته ماندگار جناب آقای دکتر جعفر مهراد حق زیادی بر گردن رشته علم اطلاعات و دانش شناسی ایران و حرفه کتابداری و اطلاع رسانی ایران دارند. بنیانگذاری دو موسسه ملی و بین المللی در خارج از پایتخت و تلاش شبانه روزی برای رشد و اعتلا و شناساندن این موسسات و خدمات آنها در عرصه علم و فناوری و علم سنجی در سطح جهان و به ویژه کشورهای اسلامی چیزی نیست که از یادها برود. زحماتی که ایشان با یاری همکارانشان در کمیته برنامه ریزی رشته از سال 1386 تا کنون کشیدند و تغییرات بنیادی که در این رشته و برنامه های درسی آن پدید آمد، ماندگار است. بدیهی است اگر نبود شخصیت دلسوز و قوی و مدبر دکتر مهراد، هیچیک از اینها تحقق نمی یافت. از جانب خود و همکارانم در گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز احساس تأسف خود را از استعفای جناب دکتر مهراد اعلام نموده، آرزومندم حضور ایشان در سایر عرصه ها همچنان مشوق و گرمی بخش جمع همکاران باشد. سلامتی جناب دکتر مهراد و خانواده محترمشان را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.
سیامند
|
Iran
|
1393/09/24 - 18:05
9
10
دکتر مهراد یکی از اساتید گرانمایه رشته بوده که خدمات شایانی برای علم اطلاعات و دانش شناسی نموده اند. خبر استعفای ایشان بنده را بسیار بهت زده کرد، ولی هر جا که باشند خدمات ایشان بر تارک رشته نقش بسته است. ایشان استاد بزگوار ، مدبر و به خود کلمه استاد بودند.
شاگرد
|
Iran
|
1393/09/24 - 17:49
10
7
با سلام
از شنیدن این خبر بسیار متاسف و متاثر شدم و قطعا این اتفاق برای جامعه ی کتابداری و اطلاع رسانی کشور یک شوک بزرگ می باشد. به نظر بنده خسرانی غیر قابل جبران است و ممکن است پیامدهای خوبی را به دنبال نداشته باشد.
البته با شناختی که بنده به عنوان شاگرد، از ایشان سراغ دارم، بسیار اندیشمند و آینده نگر هستند و قطعا برای دلنگرانی های ما برای آینده ی حرفه که تحت تاثیر تصمیم بزرگانش می باشد، چاره ای اندیشیده اند.
نمی توانم بپذیرم که ایشان ناگهانی این تصمیم را گرفته اند، چون برای هر کارشان برنامه ای دارند، ولی چگونه ممکن است و چرا و به چه علت شخصی که برای 10 سال آینده ی حرفه و مرکز منطقه ای به طور خاص برنامه های دقیقی دارد، اینگونه استعفای خویش را اعلام می دارد؟؟؟؟
آیا مسائل باید باعث بشود ما از داشتن ایشان در جایگاهی به این حساسیت و با ارزشی محروم بشویم؟؟؟؟
افتخار جامعه ی علمی ما علاوه بر داشتن اندیشمندانی همچون استاد مهراد، به حضور ایشان در سمت های مهم کشور هم هست، ایشان بهترین معرف حرفه ی ما هستند، نیستند؟
مدیریت و کارکنان کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد
|
Iran
|
1393/09/24 - 16:57
10
9
استاد ارجمند، جناب آقای پروفسور جعفر مهراد

کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شیراز ضمن ارج نهادن به یک عمر فعالیت علمی- پژوهشی حضرتعالی به عنوان استاد کتابداری، اطلاع رسانی و مدیریت دانش، رییس و مؤسس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی جهان اسلام برای شما توفیق و بهروزی روزافزون را آرزو می کند.
بی شک جایگاه والا و نقش گرانسنگ جنابعالی در ارتقای سطح کیفی آموزش و پژوهش در میهن اسلامی و کشورهای منطقه بر هیچکس پوشیده نیست. بدیهی است جامعه اطلاعاتی و پویندگان علم اطلاعات هم اکنون و در آینده نیز مرهون تلاشهای ارزشمند شما خواهند بود. امید است در پرتو عنایات الهی همچنان شاهد موفقیت های شما در سایر عرصه های علمی باشیم.

مدیریت و کارکنان کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد
قاسمي
|
Iran
|
1393/09/24 - 16:41
12
6
شخصيت عاليقدر، محترم و دوست داشتني جناب دكتر مهراد آثار ماندگار و اثربخشي در زندگي حرفه اي و علمي ما بر جا گذاشته. غيرت حرفه اي و نفوذ پررنگ ايشان در عرصه مديريت كلان كشور، بسيار براي رشته كتابداري و اطلاع رساني اثربخش و راهگشا بوده و هست. خبر استعفاي ايشان اگرچه تكان دهنده و نامنتظره بود، اما جاي درنگ و تامل نيز داشت: اين كه چگونه و چرا شخصيت صبور و پرنفوذ ايشان از چند سال پيش، در پي كناره گيري از مسئوليت نهادهايي بوده كه با زحمات و تلاش هاي خود وي به شكوفايي رسيدند.
درهرحال براي استاد گرانقدرمان آرزوي قدرت، صلابت و سلامت همواره دارم، كه هر بار ديدن ايشان مايه دلگرمي و قوت بسياري از ما بوده است.
سمیرا
|
Iran
|
1393/09/24 - 14:46
7
10
انقدر شوکه هستم که قدرت ابراز احساس درونیم را ندارم ایشان واقعا پدر بزرگوار و دلسوز ما بودند و بدون ایشان واقعا نمی دانم چه خواهد شد. این همه تلاش ایشان و بنیان گذاری این مرکز چه خواهد شد... هیچوقت هیچ کس نمی تواند جای ایشان را برای ما پر کند هر جا هستند و باشند ما همیشه بیاد ایشان خواهیم بود و ایشان هم هیچ گاه ما را تنها نخواهند گذاشت.
karim
|
Iran
|
1393/09/24 - 14:39
8
10
با سلام
به همت والای این مرد بزرگ که منشا برکات بسیاری برای ایران و شیراز بود درود می فرستم
و بسیار از این خبر متاثر شدم
رضا
|
Iran
|
1393/09/24 - 14:33
6
6
چراااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کتابدار
|
Iran
|
1393/09/24 - 13:49
9
12
از اقتدارمدیریتی ایشان شنیده ام. متاسف شدم که این گونه شد.
ali
|
Iran
|
1393/09/24 - 13:08
4
9
برای ایشان آرزوی موفقیت ، سربلندی و به روزی دارم.
امامی
|
Iran
|
1393/09/24 - 11:16
13
11
با سلام واحترام
این واقعا یک شوک بزرگی برای جامعه کتابداری بود. بودن ایشان برای همه ما مایه دلگرمی بود. نمیدانم چرا استعفا داده اند اما این را می دانم که هرجا باشند برای گروه کتابداری تلاش خواهند کرد و حتما برای استعفای خودشان دلیل محکمی دارند. برای ایشان و خانواده محترمشان آرزوی توفیق و سلامتی روزافزون دارم.
دانشجوی ارشد
|
Iran
|
1393/09/24 - 10:30
14
7
بسمه تعالی
سلام
دکترمهراد عزیز استعفای شما برای جامعه علمی یک ثلمه است .
محمد حسن زاده
|
Iran
|
1393/09/24 - 10:25
20
19
حضور استاد محترم جناب آقاي دكتر مهراد در مركز اطلاع رساني علوم و فناوري و پايگاه استنادي مبتني بر نياز آن مراكز و در سطحي بالاتر كشورمان به توانمندي مديريتي و ويژگي هاي فردي و انساني وي بود و براي اثبات اين ادعا همين اندازه كافي است كه بدانيم،بالندگي نهادهاي مختلف در سطوح خرد و كلان در زمينه علم و فناوري مديون زحمات دكتر مهراد بوده و به طريه اولي اين دو مركز ملي و بين المللي نيز مشخصااعتبار خود را از دكتر مهراد گرفته اند و ايشان مثل فرزندان خود آنها را شكل داد و غصه آنها را خورد، در كشورهاي مختلف از خود مايه گذاشت و نام آنها را نامي كرد و آنها را به اندازه اي بزرگ كرد كه اكنون براي خودشان شكوه و عظمتي در بين همتايان بين المللي خود دارند. بدون شك در نبود ايشان بر مصدر اين دو مركز لطمات زيادي به عملكرد و ارتباط آنهابا مراجع بالادستي و مجامع همتراز وارد خواهد شد. البته كه دكتر مهراد با شخصيني كه دارد و با سرشت پاكي كه از او سراغ داريم همچنان بر تارك عرصه علم و فناوري اين كشور در سطح ملي و بين المللي خواهد درخشيد و زيرا او كلمه حق را بنيان نهاده كه طبق آموزه هاي اسلامي ريشه اش در زمين و شاخ و برگش در آسمان هاست. رفتار و سلوك دكتر مهراد از اول فعاليت شان تا همين آخري كه پذيرش استعفاي شان باشد درس هاي آموزنده زيادي در بطن خود دارد كه بايد به نسل جوان مملكت مان منتقل شود
اين مجال براي بيان خدمات استاد بزرگوار كافي نيست. در اين زمينه گفتني هاي زيادي است كه در آيند اميدوارم بتوانيم گوشه هايي از آن را بيان كنيم. براي استاد مان و همسر گرامي شان كه در همه اين مراحل يار و همراه ايشان بوده اند عزت روزافزون از خداوند متعال مسالت مي نمايم

با احترام
محمد حسن زاده
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: