کد خبر: 24913
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 14 مرداد 1395 - 10:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

کتابخانه‌ دانشگاه‌های غیرانتفاعی تجهیز می شوند

منبع : لیزنا
رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی گفت: بنا بر دستورالعمل ابلاغی وزارت علوم سرانه فضای کتابخانه به ازای هر دانشجو 10 متر مربع بوده و این میزان برای دانشجویان ارشد و دکترا به میزان 15 متر مربع است.
کتابخانه‌ دانشگاه‌های غیرانتفاعی تجهیز می شوند

علی آهونمنش رئیس اتحادیه موسسات و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در گفت‌وگو با خبرنگار لیزنا با اشاره به میزان علاقه‌مندی دانشجویان این دانشگاه در استفاده از کتابخانه اظهار داشت: دانشجویان این دانشگاه برای انجام تحقیقات و پروژه‌های پایانی خود استفاده‌های مکرری از امکانات کتابخانه‌ای مراکز مختلف دانشگاه‌های غیرانتفاعی کرده تا بتوانند علاوه بر بالا بردن سطح کیفی و کمی آموزه‌های علمی خود تعداد مقالات چاپ شده از خود را در این دانشگاه افزایش دهند.


وی بیان کرد: کتابخانه‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی با توجه به تعداد دانشجویان و مقاطع تحصیلی در این دانشگاه از سرانه فضای گوناگونی برخوردار بوده به طوریکه مراکزی که دانشجویان ارشد در آن مشغول به تحصیل بوده علاوه بر امکانات معمول کتابخانه‌ای از امکانات دیگری چون کتابخانه‌های الکترونیکی بهره می‌برند.

آهونمنش یادآور شد: بیشتر مراجعه دانشجویان به کتابخانه‌های مراکز غیرانتفاعی و مؤسسات غیردولتی مربوط به دانشجویان مقطع ارشد بوده زیرا کتابخانه محیطی مناسب برای انجام تحقیقات و نوشتن پایان‌نامه‌های دانشجویان این مقطع است.

وی ادامه داد: بنا بر دستورالعمل ابلاغی وزارت علوم سرانه فضای کتابخانه به ازای هر دانشجو 10 متر مربع بوده و این میزان برای دانشجویان ارشد و دکترا به میزان 15 متر مربع است.

آهونمنش اظهار داشت: در جهت بالا بردن سطح کیفی کتابخانه‌ دانشگاه‌های غیرانتفاعی از صندوق رفاه دانشجویی وام فرهنگی برای خرید کتاب های جدید آموزشی و افزایش اطلاعات نسخ الکترونیکی برای دانشجویان کارشناسی و ارشد دریافت کردیم.

وی گفت: کار تعمیرات و بازسازی کتابخانه‌های دانشگاه‌های غیرانتفاعی به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها در تابستان صورت می‌گیرد تا مشکلی برای دانشجویان علاقه‌مند به کار تحقیق و پژوهش در این دانشگاه ایجاد نشود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: