کد خبر: 48071
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 آذر 1402 - 14:02

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

هشتگ فلسطین بخوان

منبع : لیزنا
در هفته بین‌المللی «#فلسطین بخوان» (#ReadPalestine) که از چهارشنبه 29 نوامبر در روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین آغاز  شده ما مردم سراسر جهان را به خواندن داستان‌ها و شعرهای نویسندگان فلسطینی و و نویسندگان آواره فلسطینی در گوشه‌ و کنار جهان تشویق می‌کنیم.
هشتگ فلسطین بخوان

به گزارش لیزنا،‌ وبلاگ کتابداران خاورمیانه، خبر زیر را به عنوان هفته بین المللی «فلسطین بخوان» منتشر کرده است:

# فلسطین  بخوان (#ReadPalestine)

در هفته بین‌المللی «# فلسطین بخوان» (#ReadPalestine) که از چهارشنبه 29 نوامبر در روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین آغاز می‌شود همراه ما باشید. در این هفته، ما مردم سراسر جهان را به خواندن داستان‌ها و شعرهای نویسندگان فلسطینی و و نویسندگان آواره فلسطینی در گوشه‌ و کنار جهان تشویق می‌کنیم. همچنین کتاب‌های غیرداستانی درباره تاریخ، سیاست، هنر، فرهنگ و زندگی فلسطین و همچنین کتاب‌هایی درباره سازمان‌دهی، مقاومت و همبستگی برای فلسطین آزاد.

امضاکنندگان نامه همبستگی ناشران برای فلسطین، برای تشویق به گسترش « #فلسطین بخوان»، فهرستی از خواندنیهای فلسطین آزاد ترتیب داده اند. ناشران شرکت کننده یک عنوان از کتابهای الکترونیکی خود را از 29 نوامبر تا 5 دسامبر برای دانلود رایگان در اختیار قرار می‌دهند. تمامی عناوین از طریق این وبسایت در دسترس خواهند بود:

https://publishersforpalestine.org/2023/11/20/join-readpalestine-week-november-29-december-5-2023/

در حال حاضر بیش از یک دوجین کتاب به شش زبان در این فهرست وجود دارد، از جمله نیم دوجین کتاب از برندگان جوایز مختلف، و تعداد بیشتری نیز وارد این فهرست خواهند شد.

ما همچنین خوانندگان را تشویق می‌کنیم تا در رسانه‌های اجتماعی درباره کتاب‌های فلسطینی مورد علاقه‌شان پست بگذارند، از نویسندگان مورد علاقه‌شان نقل قول کنند، و با استفاده از هشتگ‌های " #ReadPalestine" ، "#LirelaPalestine"، و " #ا قرأ_فلسطين"، و غیره، اطلاعات بیشتر درباره فلسطین را به عنوان همبستگی به مشارکت بگذارند. از کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌های مستقل شرکت‌کننده دعوت می‌شود تا با ایجاد نمایش‌های Read Palestine، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر اشکال همبستگی خلاقانه به ما بپیوندند.