کد خبر: 48122
تاریخ انتشار: شنبه, 18 آذر 1402 - 15:19

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

رایزن علمی جمهوری عراق از ایرانداک بازدید کرد

منبع : ایرانداک
پیرو برگزاری هفته علم ایران و عراق در شهر مشهد، رایزن علمی جمهوری عراق از ایرانداک بازدید کرد.
رایزن علمی جمهوری عراق از ایرانداک بازدید کرد

به گزارش لیزنا،  پیرو برگزاری هفته علم ایران و عراق در شهر مشهد با حضور دکتر محمد حسن‌زاده، رئیس ایرانداک و دیدار با مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جمعی از روسای دانشگاه‌های عراق، رایزن علمی جمهوری عراق از ایرانداک بازدید و در خصوص ظرفیت‌های همکاری و انتقال تجربیات با رئیس و معاونین پژوهشگاه دیدار و رایزنی کردند. 

در این نشست که معاون پژوهش و آموزش، معاون اطلاعات علم و فناوری، و رئیس گروه ارتباطات علمی پژوهشگاه نیز حضور داشتند، دکتر حسن‌زاده، ضمن خوشامدگویی به رایزن علمی جمهوری عراق، جنبه‌هایی از پیشرفت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و وجود زمینه‌های فراوان برای همکاری پژوهشگاه علوم و فناوری ایران با نظام علمی و دانشگاه‌های کشور همسایه و دوست عراق را مورد توجه قرار داد. در ادامه، دکتر الهام علایی، رئیس گروه ارتباطات علمی به معرفی پژوهشگاه و واحدهای مختلف و محصولات و خدمات متنوع در ارتباط با نظام علمی کشور پرداخت. 

سپس دکتر امیر، رایزن علمی جمهوری عراق با اظهار خوشوقتی در خصوص حضور در ایرانداک و کسب آگاهی از فعالیت‌های آن، سطح فعالیت‌های پژوهشگاه را بسیار بالا و باکیفیت ارزیابی کرد. در ادامه، وی  با معرفی نظام علمی عراق و تحولات به وجود آمده در طول سالیان متمادی، بر لزوم انتقال تجربیات ایرانداک به کشور عراق تاکید و آمادگی خود را برای تسهیل ارتباطات در این زمینه اعلام کرد. 

در پایان، مقرر شد رایزنی درباره همکاری در زمینه‌های گوناگون تداوم داشته باشد.