کد خبر: 48310
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 بهمن 1402 - 09:21

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

خطاهایی که در ده‌ها مقاله توسط دانشمندان برتر در موسسه سرطان دانا-فاربر یافت شد

منبع : خبرنامه ScienceInsider
موسسه تحقیقاتی وابسته به هاروارد به دنبال بازپس گیری شش مقاله و اصلاحات برای 31 مقاله دیگر است.
خطاهایی که در ده‌ها مقاله توسط دانشمندان برتر در موسسه سرطان دانا-فاربر یافت شد

به گزارش لیزنا، ده‌ها مقاله توسط رئیس انستیتو سرطان دانا-فاربر و سه محقق ارشد DFCI باید پس گرفته یا اصلاح شوند، موسسه وابسته به دانشکده پزشکی هاروارد پس از ادعای یک کارآگاه داده‌های مستقل به این نتیجه رسیده است که آنها "به طرز ناامیدکننده‌ای با اشتباهات خود از صداقت علمی منحرف شده‌اند."

پست دوم ژانویه توسط شولتو دیوید زیست‌شناس در وبلاگ For Better Science، 57 مقاله را بین سال‌های 1997 و 2017 با همکاری رئیس و مدیر عامل موسسه تحقیقاتی سرطان دانا-فربر DFCI، لوری گلیمچر، مدیر اجرایی، ویلیام هان، معاون موسسه، و  ایرنه گوبریال، و مدیر مرکز DFCI، کنت اندرس، مشخص کرده‌اند. . این مقالات عمدتاً پایه های اولیه زیست‌شناختی رشد سرطان را پوشش می‌دهند و در مجلات مختلفی از جمله Cell، Nature Medicine  و Science   ناشر (ScienceInsider) منتشر شده‌اند. این اتهامات ابتدا توسط The Harvard Crimson، روزنامه مستقل دانشجویی دانشگاه، و سپس توسط STAT گزارش شد، که موسسه سرطان شناسی دانا-فربر یک سال پیش شروع به بررسی برخی از مشکلات کرده و قصد دارد اقداماتی انجام دهد.

خطاهای شناسایی شده توسط دیوید، که اغلب در مورد صداقت تحقیقات و انتشارات آکادمیک وبلاگ می نویسد، شامل بخش هایی از تصاویر با ظاهر یکسان - لکه های پروتئینی، نوارها، و نمودارهای داده - است که بیش از یک بار در یک مقاله ظاهر می شوند. دیوید می‌گوید: «برای برخی از این اشتباهات، درک اینکه چگونه ممکن است تصادفی رخ داده باشد، دشوار است. با این حال، او از بیان اینکه آیا معتقد است یافته‌های او شواهدی دال بر سوء رفتار تحقیقاتی است یا خیر، خودداری کرد.

بارت رولینز، مسئول صداقت پژوهشی مؤسسه، در بیانیه ای به ScienceInsider گفت : موسسه دانا-فربر درخواست بازپس گیری برای شش مقاله و اصلاحات در 31 مقاله دیگر را داده است که نویسندگاندانا-فربر "مسئولیت اصلی خطاهای احتمالی داده ها را در آنها برعهده دارند." به گفته رولینز، دانا-فربر  هنوز در حال بررسی 16 مقاله دیگر است که حاوی داده های آزمایشگاهی دیگر محققان این موسسه و دانشگاه هاروارد است. او افزود که سه مورد از مقاله‌های مورد بررسی حاوی "ناهنجاری داده ها" نبودند.

رولینز همچنین گفت که این تحقیقات می تواند تا 1 سال ادامه یابد، اما از اظهار نظر در مورد اینکه آیا اشتباهات نشان دهنده سوء رفتار علمی هستند یا خیر، خودداری کرد. او به ScienceInsider نوشت: «وجود اختلاف تصویر در مقاله دلیلی بر قصد نویسنده برای فریب دادن نیست. این نتیجه تنها پس از یک بررسی دقیق و مبتنی بر واقعیت که بخشی جدایی ناپذیر از پاسخ ما است، بدست می آید. تجربه ما این است که خطاها اغلب غیرعمدی هستند و سوء رفتار علمی نیستند".

 

منبع: خبرنامه ScienceInsider (مجله خبری انجمن پیشرفت علم امریکا ASSS ), وابسته به مجله  Scienc    22 ژانویه 2024

 

Untit1242led.png