کد خبر: 19659
تاریخ انتشار: شنبه, 05 ارديبهشت 1394 - 23:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

اولین نشست حلقه مطالعاتی ماد، برگزار شد

 اولین نشست «حلقه مطالعاتی ماد» همزمان با دومین سالگرد درگذشت دکتر عباس حری موسس این حلقه و با حضور اساتید و متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی،  هفته گذشته در کتابخانه حسینیه ارشاد برگزار شد.
اولین نشست حلقه مطالعاتی ماد، برگزار شد

 

 

به گزارش خبرنگار لیزنا، اولین نشست «حلقه مطالعاتی ماد» که همزمان با بزرگداشت درگذشت دکتر عباس حری استاد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی و موسس حلقه مطالعاتی ماد، روز پنجشنبه ساعت 13 در کتابخانه حسینیه ارشاد با حضور دکتر یزدان منصوریان، عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی، وفا قبادپور، دبیر نشست، مهرناز خراسانچی، رئیس کتابخانه حسینیه ارشاد و جمعی از اساتید و متخصصان علم اطلاعات و دانش شناسی برگزار شد.

 

درابتدای برنامه، وفا قبادپور دبیر حلقه مطالعاتی ماد، در خصوص هدف از برگزاری این نشست سخن گفت و افزود: تصور ما بر این بود که به فضایی در حوزه علم اطلاعات نیاز داریم که اندیشمندان حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی، قادر باشند راحت تر نظریه پردازی کنند و اندیشه های خود را بگویند، در حقیقت در صدد بودیم جایی برای بارش فکر و بیان اندیشه ها به صورت آزاد ایجاد کنیم، بنابراین حلقه مطالعاتی ماد (مفهوم اطلاعات و دانش) را ایجاد کردیم. اما اینکه موضوع آن، صرفا به طور محدود به موضوع اطلاعات و دانش در حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی بپردازد، یا اینکه این بحث در حوزه تمام علوم  به صورت عام مطرح شود، موضوعی است که امروز باید در مورد آن به بحث بنشینیم. از سوی دیگر، زمان برگزاری نشستهای مربوط به این حلقه، نیز موضوع دیگری است که باید با توافق نظر جمع، به یک نظر واحد در آن برسیم.

در ادامه خراسانچی گفت: به نظر من، بهتر است این حلقه مطالعاتی، بحث اطلاعات و دانش را صرفا در حوزه رشته مطرح کند و موضوع به صورت کلی و عام، مطرح نشود.

اما در ادامه برنامه، هر یک از حاضران در جلسه، نظر و دیدگاه خود را در خصوص موضوع  و زمان برگزاری نشست های حلقه مطرح کردند که در نهایت، با وجود چندین نظر مخالف و موافق در خصوص سیر مطالعاتی حلقه ماد، تعیین نهایی موضوع قابل طرح در این حلقه، همچنین زمان برگزاری جلسات،  به جلسه بعد موکول شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: