کد خبر: 5961
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 مرداد 1390 - 20:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

ثبت 29 تیر به عنوان «روز کتابدار» در تقویم

  پس از تصويب در شوراي فرهنگ عمومي و در صورت تأييد شوراي عالي انقلاب فرهنگي، نخستين ديدار مقام معظم رهبري با كتابداران در روز 29 تيرماه به عنوان «روز كتابدار» در تقويم ثبت مي‌ شود.

 

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مراسم افتتاح شبكه كتابخوانان حرفه اي و رونمايي از سند نهضت مطالعه مفيد، امروز (چهارشنبه 5 مرداد) با حضور حجت الاسلام و المسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري ، مهندس منصور واعظي دبيركل نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور و علاقه مندان به كتاب و كتابخواني در كتابخانه مركزي پارك شهر برگزار شد.

منصور واعظي رئيس شوراي فرهنگ عمومي كشور ديدار كتابداران با رهبر معظم انقلاب را نقطه عطفي در تاريخ كتابداري دانست و با اشاره به جلسه شوراي فرهنگ عمومي در روزگذشته (سه شنبه) گفت: با پيشنهاد وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي موضوع جلسه ديروز به ديدار كتابداران با رهبر معظم انقلاب اختصاص يافت و نامگذاري 29 تير به عنوان "روز كتابدار" تصويب شد اما تصويب نهايي آن براي ثبت اين روز در تقويم رسمي كشور منوط به تائيد شوراي فرهنگي است كه اميدواريم اين مهم محقق شود.

پيش از اين از سوي شوراي فرهنگ عمومي به رياست وزير ارشاد، برخي روزهاي سال به نام‌هاي گوناگون نام‌گذاري شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: