کد خبر: 48031
تاریخ انتشار: شنبه, 04 آذر 1402 - 13:53

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه مشارکتی «بوستان کتاب» در زندان محلات افتتاح شد

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
کتابخانه «بوستان کتاب» به عنوان ششمین کتابخانه مشارکتی زندان‌های استان مرکزی، در زندان شهرستان محلات افتتاح شد.
کتابخانه مشارکتی «بوستان کتاب» در زندان محلات افتتاح شد

به گزارش لیزنا، کتابخانه مشارکتی «بوستان کتاب» با حضور علی گودرزی زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی؛ حجت الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات؛ حجت الاسلام علی اکبری، معاون اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان مرکزی و جمعی از مسئولان شهرستان محلات در زندان این شهر افتتاح شد.

معاون اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان مرکزی ضمن تقدیر از تعامل و همکاری ارزشمند و اثر بخش مجموعه خدوم و تلاشگر اداره کل کتابخانه های عمومی استان با زندانها در جهت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی که در راستای بالا بردن سطح آگاهی و ارتقاء بینش و تفکر زندانیان و با هدف کمک به بازگشت سلامت آنان به جامعه صورت می پذیرد گفت : در حال حاضر ۱۰ باب کتابخانه در زندان‌های استان مرکزی با ۳۹ هزار جلد کتاب مشغول فعالیت بوده که از این تعداد ۶ کتابخانه بصورت مشارکتی فعالیت می نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مرکزی نیز گفت: کتابخانه مشارکتی «بوستان کتاب» با ۴۵۰۰ نسخه کتاب در حوزه‌های مختلف و تجهیزاتی از قبیل قفسه کتاب، میز مطالعه، نرم افزار کتابخانه‌ای و... توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تجهیز شده است و به ارائه خدمت به مددجویان زندان می‌پردازد.

گودرزی زاده افزود: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، پر نمودن اوقات فراغت مددجویان و ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، توسعه و ترویج ارزش‌ها و باورهای اخلاقی، ارتقای فرهنگ عمومی و به تبع آن کاهش آمار ارتکاب مجدد جرم، بالندگی و شکوفایی در سبک زندگی و خود باوری از اهداف راه اندازی کتابخانه «بوستان کتاب» است.

گفتنی است این کتابخانه در راستای پیگیری و اجرای تفاهم نامه مشترک بین نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان زندانهای کشور و با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان به عنوان ششمین کتابخانه مشارکتی در سطح زندانهای استان افتتاح شده است.

در ادامه این مراسم نشست کتاب خوان به مناسبت هفته کتاب برگزار شد و جمعی از مددجویان زندان شهرستان محلات به معرفی کتاب های خوانده شده خود پرداختند.