کد خبر: 48032
تاریخ انتشار: شنبه, 04 آذر 1402 - 14:16

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه آزادی اندیمشک افتتاح شد

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
همزمان با هفته کتاب، کتابخانه آزادی شهرستان اندیمشک با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.
کتابخانه آزادی اندیمشک افتتاح شد

به گزارش لیزنا، همزمان با هفته کتاب، کتابخانه آزادی اندیمشک با حضور آیت الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، یوسف زمانی اصل، فرماندار و عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان افتتاح شد.

آیت الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در آئین افتتاح کتابخانه آزادی اندیمشک بیان کرد: قرآن با دو نعمت خواندن و نوشتن و اندیشیدن آغاز شد و وعده پیامبر در زمان پیروزی در جنگ به اسرا این بود که اگر به ده نفر خواندن و نوشتن یاد دهید، آزاد می‌شوید.

وی افزود: افتخار داریم که در شهر یک هزار شهید اندیمشک مخصوصاً در شهر آزادی شهری که اولین عملیات دفاع مقدس در آن شکل گرفت در بین شما هستیم و مقاومت شما مردم بود که امروز این شهر پابرجا مانده است. در کتاب تاریخ تمدن آمده در شرایطی که در اروپا فقط پانصد جلد کتاب انجیل بود، مسلمین کتابخانه بیت الحکمه را در بغداد داشتند و اهمیت اسلام از اینجا مشخص می‌شود.

فرهنگ اصیل ایرانی با افزایش مطالعه ماندگار می‌شود

همچنین یوسف زمانی اصل، فرماندار اندیمشک در این مراسم بیان کرد: اعتبار کتابخانه آزادی از مسئولیت‌های اجتماعی نفت است و در این شهرستان پروژه‌های متعددی داریم که از پیگیری نماینده مردم استان حاصل شد.

وی با تأکید بر اینکه جامعه شناسان معتقدند جامعه کتابخوان، جامعه پویایی است، اظهار کرد: دلایلی که رهبر توصیه به مطالعه می‌کنند، همین است که تحت تاثیر شبیخون بی فرهنگی بیگانگان قرار نگیریم. این زیرساخت‌ها در کشور ایجاد شده که سرانه مطالعه افزایش یابد و از این طریق فرهنگ اصیل ایرانی ماندگار می‌شود.

ساخت کتابخانه آزادی با اعتبار تملک و مسئولیت های اجتماعی انجام شد

همچنین عباس حسین زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در این مراسم ضمن قدردانی از همه کسانی که در پروسه ساخت کتابخانه همکاری کردند، عنوان کرد: در سی و یکمین دوره هفته جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های زیادی برنامه ریزی کردیم که تا ۳۰ آبان ادامه دارد؛ رونمایی از پوستر اهدای کتاب، اهدای دانایی با هدف گذاری جمع آوری ۱۰۰ هزار نسخه از ۲۳ آبان ماه شروع شد و تا ۱۷ اسفند ماه ادامه دارد.

حسین زاده تعداد کتابخانه‌های عمومی استان را ۲۲۱ باب کتابخانه برشمرد و افزود: در این کتابخانه‌ها ۱۲۸ هزار نفر عضو فعال وجود دارد که همگام با کتابخانه‌های عمومی در سراسر دنیا خدمات محور هستند. ما خود را ملزم به خلق برنامه‌های فرهنگی می‌دانیم که بر همین اساس جشنواره طعم کتاب با عشایر را در سال گذشته با میزبانی ۲۰۰ هزار نفر عشایر استان برگزار کردیم و امسال نیز دومین دوره جشنواره را در استان خوزستان اجرا می‌کنیم.

حسین زاده با اشاره به ویژگی‌های کتابخانه آزادی اندیمشک بیان کرد: این کتابخانه در فضای ۱۵۰۰ متری و زیربنای ۲۹۹ متری ساخته شد و دارای یک مخزن، بخش کودک و سالن‌های مطالعه خواهران و برادران است. این کتابخانه با اعتبار قریب به ۲ میلیارد تومان از محل تملک و یک میلیارد تومان از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت به بهره‌برداری رسید.