کد خبر: 48033
تاریخ انتشار: شنبه, 04 آذر 1402 - 14:28

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

بهره برداری از بخش کودک کتابخانه عمومی علامه جعفری(ره) شهرستان تبریز

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، بخش کودک کتابخانه عمومی علامه جعفری(ره) در منطقه کم برخوردار احمدآباد این شهرستان به بهره برداری رسید.
بهره برداری از بخش کودک کتابخانه عمومی علامه جعفری(ره) شهرستان تبریز

به گزارش لیزنا، همزمان با سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، بخش کودک کتابخانه عمومی علامه جعفری(ره) با حضور یونس فاتح، فرماندار تبریز و اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در منطقه کم برخوردار احمدآباد شهرستان تبریز به بهره برداری رسید.

یونس فاتح فرماندار تبریز در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیریت اداره کل کتابخانه های عمومی استان در توجه ویژه به کودکان و نوجوانان و تامین امکانات در خصوص غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان، از کتاب به عنوان دروازه دانش و معرفت یاد کرد. وی اظهار داشت: با کتاب و کتابخوانی است که ما می توانیم افکار و اندیشه های خود را ارتقا بخشیده و با جهانی سرشار از موفقیت و امید آشنا شویم.

فرماندار تبریز با اشاره به اینکه دشمنان اسلام سرمایه گذاری گسترده و برنامه ریزی ویژه ای از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در جهت تضعیف دین مبین اسلام و فقر فرهنگی بر روی کودکان و نوجوان انجام داده اند، افزود: نقش کتاب، کتابخانه های عمومی و کتابداران در روشنگری نسل جوان و ایجاد عادت به مطالعه در کودکان و نوجوانان با ایجاد فضای شاد و مفرح و محیطی دلچسب برای مطالعه انکار ناپذیر است.

اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ایجاد عدالت فرهنگی در بین آحاد مردم جامعه از اولویت های اصلی اداره کل کتابخانه های عمومی استان است، گفت: با توجه به نیاز مخاطبان و عضویت اکثریت کودکان و نوجوانان در کتابخانه عمومی علامه جعفری(ره) تبریز بخش کودک این کتابخانه با هزینه کرد بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال تجهیز و بهسازی شده و در اختیار اهالی محترم احمدآباد قرار گرفته است.

بابایی از کودکان و نوجوانان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی نام برد و افزود: رشد و ارتقای فکری و آگاهی کودکان و نوجوانان و همچنین آشنایی با  انواع راه های مقابله با مشکلات زندگی و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی از طریق کتاب و کتابخوانی یکی از مهم ترین اهدافی است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور از ایجاد و تجهیز بخش کودک در تمامی کتابخانه های عمومی دنبال می کند.