کد خبر: 48038
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 آذر 1402 - 09:41

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

کتابخانه آیت الله ابوترابی شهرستان زارچ افتتاح شد

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
همزمان با سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کتابخانه آیت الله ابوترابی شهرستان زارچ افتتاح شد.
کتابخانه آیت الله ابوترابی شهرستان زارچ افتتاح شد

به گزارش لیزنا، همزمان با سی‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، کتابخانه آیت الله ابوترابی شهرستان زارچ با حضور حجت الاسلام سیدمحمود روحانی طباطبایی، امام جمعه شهرستان؛ محمدحسین پارساییان، سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری؛ جمال قهرمانی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری؛ مهدیه السادات حسینی مطلق، مدیرکل دفتر امور بانوان و امور اجتماعی استانداری؛ محمدمحسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد؛ احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ مرتضی زیبائیان، فرماندار شهرستان زارچ و جمعی استان و شهرستان افتتاح شد.

حجت الاسلام سیدمحمود روحانی طباطبایی، امام جمعه شهرستان زارچ سال ۱۴۰۲ را سالی خاطره انگیز برای مردم این شهرستان عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در این سال دو کتابخانه دانش آموز شهید بابایی و کتابخانه آیت الله ابوترابی در این شهرستان افتتاح شد و اتقاق بسیار مبارکی بود.

امام جمعه شهرستان زارچ با اشاره به این که کتاب بهترین انیس و همراه و یار انسان و زمینه ساز آگاهی و دانایی او است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مد ظله) نیز در این سه دهه اخیر در جمع فرهیختگان به تبدیل شدن کتابخوانی به فرهنگ عمومی تأکیدات بسیار داشتند.

محمدحسین پارساییان، سرپرست معاونت توسعه و منابع انسانی استانداری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد کتاب و کتابخوانی گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی خود در مورد اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی فرمودند: من اگر بدانم هر روز یک ساعت باید حرف بزنم و نتیجه‌اش این باشد که مردم کتابخوان بشوند، حاضرم روزی یک ساعت و نیم حرف بزنم.

محمدمحسن رفیعی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد ضمن تبریک هفته کتاب، شعار سی‌ویکمین دوره هفته کتاب را «آینده خواندنی است» ذکر کرد و گفت: ۶۰۰ برنامه برای این هفته از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه توسط اداره کل کتابخانه های عمومی در سراسر استان تدارک دیده شده است.

وی یکی از اهم برنامه های هفته کتاب امسال و هم چنین مصوبات جلسه انجمن کتابخانه های استان و دستور استاندار را افتتاح کتابخانه آیت الله ابوترابی شهرستان زارچ برشمرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان یزد ضمن ارائه گزارش مختصری از وضعیت کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: در شهرستان زارچ ۴ باب کتابخانه وجود دارد؛ به‌عبارتی در ازای هر ۵ هزار و ۷۴۵ نفر، یک کتابخانه در این شهرستان داریم.

محمدمحسن رفیعی در ادامه با تشریح وضعیت منابع در کتابخانه‌های شهرستان زارچ گفت: در این شهرستان بالغ بر ۶۱ هزار و ۳۲۵ جلد کتاب، یعنی به ازای هر نفر ۶.۲ جلد کتاب، در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد.