کد خبر: 48208
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 دی 1402 - 07:23

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

معرفی برگزیدگان ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی

منبع : نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه بازی های جدی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با معرفی برگزیدگان، برگزار شد.
معرفی برگزیدگان ششمین دوره جایزه بازی‌های جدی

به گزارش لیزنا، مراسم اختتامیه ششمین دوره جایزه بازی های جدی با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و محمدامین حاجی هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای با معرفی برگزیدگان، برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: برای ایجاد حکمرانی گسترده در حوزه فرهنگ و هنر از شیوه‌های جدید استفاده کردیم. ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنای خود را در سه حوزه مهم هدفگذاری کرده و نگاه‌مان با فناوری نوین در حوزه فرهنگی و هنری درهم آمیخته است.

وی ادامه داد: ما به دنبال ایجاد تغییرات ساختاری هستیم؛ در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به زودی تغییرات مهمی در حوزه فناوری های نوین، فضای مجازی و تمام آنچه به دانش های نوین است، مشاهده خواهید کرد. تلاش بنده این است که در کوتاه ترین مدت این کار را در وزارتخانه اجرایی و توان مضاعفی را برای پیگیری حوزه های فرهنگی برای ایران و کارگزاران فرهنگی فراهم کنم؛ از جمله این حوزه های مهم و تأثیرگذار، بحث بازی ها است که بیش از ۱۵ سال از تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی می گذرد.

اسماعیلی اضافه کرد: طبق آخرین پیمایش‌های بنیاد بازی‌ها بیش از ۳۴ میلیون بازیکن داریم که ۴ میلیون بازیکن حرفه‌ای هستند که بیش از ۲۱ ساعت در هفته بازی می‌کنند و این یک فرصت است.

وی تصریح کرد: یکی از بخش‌های حائز اهمیت، جشنواره بازی‌ها است و ما برای تحقق اهداف خود در این حوزه نیازمند همراهی دانشگاه هستیم؛ وزرات فرهنگ هم آماده حمایت از طرح‌های کاربردی دانشگاه‌های مختلف است.

در ادامه این مراسم، تیم مروارید از استان بوشهر به عنوان برنده رتبه اول معرفی و موفق به دریافت جایزه ۸ میلیون تومانی شد.

تیم های سپید و روهان از استان های آذربایجان شرقی و همدان به عنوان برندگان رتبه دوم به طور مشترک موفق به دریافت جایزه ۶ میلیون تومانی و تیم های سدرا و آستریا از استان های تهران و آذربایجان شرقی نیز به عنوان برندگان رتبه سوم به طور مشترک موفق به دریافت جایزه ۴ میلیون تومانی شدند.

گفتنی است، پنجمین دوره هکاتون بازی‌های جدی با حمایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان طراح مسئله با هدف افزایش مراجعه افراد به کتابخانه‌ها با ارائه موضوع بازی‌وارسازی مراجعه به کتابخانه‌ها برگزار شد. هکاتون بازی های جدی یک رویداد بازی‌سازی سه‌روزه است که با هدف ایده‌پردازی و تجربه ساخت یک بازی جدی برگزار می‌شود.

 

برچسب ها :