کد خبر: 48227
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 دی 1402 - 15:23

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

آئین رونمایی از کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا(س)» برگزار شد

منبع : کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی
آئین رو نمایی از کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا(س)» با حضور نویسنده اثر، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد به میزبانی کتابخانه شهید مطهری مشهد برگزار شد.
آئین رونمایی از کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا(س)» برگزار شد

به گزارش لیزنا، آئین رو نمایی از کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا(س)» با حضور سیدعمران موسوی گرمارودی،نویسنده اثر؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ محمدرضا بدیع زادگان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان مشهد؛ خانواده موسوی گرمارودی و جمعی از فعالان فرهنگی و حوزه کتاب به میزبانی کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان مشهد برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: شعر یکی از ابزارهای مهم توسعه اسلام است. بدون شک اگر معارف اهل بیت(ع) با بیانی منظوم ارائه شود، بسیاری از زیبائیهای کلام اهل بیت(ع) به خوبی به نسل نوجوان و جوان منتقل می‌شود‌.

وی با اشاره به فعالیت محافل ادبی در کتابخانه‌های عمومی، افزود: امروز نیز معتقدم اگر به دنبال معرفی موثر اهل بیت(ع) به جامعه و به ویژه نسل جوان هستیم، باید به محافل ادبی که با حضور نویسندگان با تجربه و نوقلم در حال فعالیست هستند، توجه ویژه داشته باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی خطاب به شاعران آئینی، بیان کرد: قاطعانه می‌گویم اهل بیت(ع) زیر دین کسی نمی‌مانند؛ لذا هر خدمتی به ایشان شود قطعا آن فرد پاسخی مناسب دریافت خواهد کرد‌.

در ادامه سیدمصطفی موسوی گرمارودی، نویسنده و شاعر نامی کشور گفت: آنچه که برای من مایه مباهات است این است که در طول عمر خود تا به امروز بالغ بر ۴۵ نسخه کتاب و مقاله پژوهشی نگاشته‌ام که تمامی آنها به نوعی برای معرفی موثرتر اهل بیت(ع) بوده است. امیدوارم این نگاشته‌ها ره توشه‌ای برای آخرت من باشد.

وی با اشاره به محتوای رمان منحوس سلمان رشدی در مذمت قرآن کریم و پیامبر(ص)، افزود: بسیاری از نویسندگان برای این کتاب نقدها نوشتند. من تلاش کردم نوشته‌ای کاملتر در راستای دفاع از کلام الله خدا ارائه دهم که نتیجه آن پس از  ۱۱ سال کتاب «مسیا خاتم رسولان»  با محوریت زندگی و شخصیت حضرت محمد(ص) بود.

موسوی گرمارودی ضمن معرفی کتاب «دفاع از فاطمه زهرا(س)» اثر سیدعمران موسوی گرمارودی، گفت: سیدعمران در این کتاب تلاش کرده است تا نسبت به نارواهایی که به مقام والای بانوی بزرگ دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) شده است، دفاعیه‌ای در خور شان ارائه دهد.

وی تاکید کرد: دغدغه من معرفی موثر و مفید ائمه اطهار(ع) به مردمی است که مورد تهاجمات فرهنگی دشمنان قرار گرفته‌اند. توجه داشته باشید متون آئینی همچون شعر و نثر باید به گونه‌ای باشد که مردم و به ویژه نسل جوان از خوانش آن لذت برده و به معرفت دقیقی نسبت به آن حوزه برسند.

در پایان نیز سیدعمران موسوی گرمارودی، نویسنده کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا(س)» ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه(س) و گرامیداشت مقام زن و مادر گفت: کتابهایی که در حوزه معارف فاطمی منتشر شده است در واقع مجموعه قصه‌هایی است که با محوریت زندگی و شخصیت ایشان برای کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده بود.

وی افزود: اگر چه این مهم زمینه معرفی بیشتر فرهنگ فاطمی را برای مردم فراهم می‌ساخت، اما برخی از قصه‌ها از سندیت و محتوای مناسب برخوردار نبود.ند

موسوی گرمارودی با اشاره به برخی آسیبهای بوجود آمده به واسطه این آثار، گفت:  تمامیت این آسیبها را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد؛ دسته اول، نحوه ارائه رابطه میان حضرت زهرا(س)با پدر بزگوارشان حصرت محمد(ص) بود که بعضا خدشه دار و همراه با برخی نکوهشهای اخلاقی و دسته دوم، کیفیت رفتار ایشان با همسرشان حضرت علی(ع) بود.

وی تصریح کرد: در نگاه تسامحی می‌توان گفت همه انسانیم و برخی مشکلات بدون شک پیش می‌آید. اما در نگاه معنوی باید گفت که خداوند اهل بیت(ع) را فارغ از خطا معرفی می‌کند و لذا این دو عامل انگیزه شروع این کتاب شد.

نویسنده کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا(س)» بیان کرد: علت تحریفات در برخی از منابع، تخریب نقش حضرت فاطمه(س) در حوزه دفاع از مقام حضرت علی(ع) و حقانیت ایشان پس از رحلت پیامبر(ص) بود.

سیدعمران موسوی گرمارودی اثر خود را اینگونه معرفی کرد: جلد اول کتاب «دفاع از حضرت فاطمه زهرا(س)» ۱۰ روایت، جلد دوم، یک ماجرا با محوریتشان صدور تسبیحات حضرت فاطمه(س) و جلد سوم، ۹ روایت قصه گونه با محوریت کیفیت رفتار و معاشرت ایشان با حضرت علی (ع) است.

وی مخاطب اصلی این کتاب را نویسندگان، شاعران، دانشمندان و دغدغه‌مندانی دانست که دستی در آتش ادب و نشر آموزه های اسلامی و الهی دارند.

همچنین محمدمهدی ناصری، غلامرضا غلامپور دهسرخی و زهرا عراقی از اعضای محفل ادبی بهار کتابخانه عمومی شهید مطهری و حجت الاسلام و المسلمین عبدالمجید اکبری، نویسنده به خوانش اشعاری با محوریت روز زن و کودکان غزه پرداختند.

گفتنی است، کتاب دفاع از «حضرت فاطمه زهرا(س)» اثر سیدعمران موسوی گرمارودی در سال ۱۳۹۹ توسط انتشارات دلیل ما استان تهران در ۳ جلد به چاپ رسیده است.

برچسب ها :