کد خبر: 26003
تاریخ انتشار: شنبه, 29 آبان 1395 - 14:09

داخلی

»

اخبار کتاب

مراسم رونمایی از دو کتاب آیت الله دکتر احمد بهشتی در فسا

منبع : لیزنا
از دو کتاب «مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام کاظم (ع)» و کتاب «مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)» در فسا برگزار شد.
مراسم رونمایی از دو کتاب  آیت الله دکتر احمد بهشتی در فسا

 به گزارش لیزنا، به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا، آیین رونمایی از کتاب های حضرت آیت الله دکتر احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری، همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و کتابدار 27 آبان 1395 کتابدار با حضور نویسنده آثار، معاون اداره کل و جمعی از مسئولان به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا برگزار شد.

 

 محمد حسین فیروزی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا در ابتدا با اشاره به برنامه های هفته کتاب گفت: خرسندم که فقیه فرزانه و دانشمند معظم حضرت آیت الله دکتر احمد بهشتی (مدظله العالی) که اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا را مانند همیشه مورد لطف و عنایت شان قرار گرفت اجازه دادند آیین رونمایی از دواثر فاخر ایشان همزمان با هفته کتاب و در آستانه اربعین حسینی برگزار گردد و این مایه مباهات و افتخار ماست.

محمدحسین فیروزی در ادامه با اشاره برگزاری این آیین گفت: ما در این مراسم ادعای بزرگداشت، پاسداشت، و این چنین عبارات را برای حضرت آیت الله بهشتی نداریم. چرا این که این مهم نیازمند برنامه ریزی های مشخص و تشکیلات مجزا است. حجم فعالیت های این انسان الهی آنقدر زیاد و تاثیر گذار است که به اعتقاد و پیشنهاد بنده می بایست به همت مسئولین محلی، دبیرخانه و ستاد بزرگداشت برایشان تشکیل شود. به نظر می آید که فسا ظرفیت چنین برنامه ای را دارد اما اراده بیش از پیش را می طلبد. امید است با درایت و تدبیر مسئولین و دست اندرکاران این موضوع مهم در دستور کار قرار گیرید. و همین جا از مسئولین ارشد استان و از جمله از فرماندار فرهنگ دوست ، جناب سلیمان کرمی تقاضا تشکیل این ستاد را دارم.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا درباره هدف این آیین رونمایی گفت: این جلسه در راستای تکریم کتاب و نویسنده و همزمان با هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار می شود. تکریم از قلم عالمی فرزانه و حکیمی بزرگ، که عمر گرانمایه خود را در تالیف و تاثیر کتاب سپری کرده اند. تالیف بیش از 82 جلد کتاب ارزشمند و کسب ده ها جایزه از جمله جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، نشان از پویایی و اثرگذاری... این آثار است. این تنها فقط تالیف کتاب است، مقدمه هایی که بر کتاب های دیگران نگاشته اند، مقالات که از نشریات مکتب اسلام تا کنون نوشته اند، و نشریاتی که مدیریت کرده اند، اینها همه نشان بزرگی ایشان است و این اداره مفتخر که برای اولین بار از آثار آیت الله بهشتی در شهرستان فسا رونمایی کرده است.

 

عضو انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فسا در ادامه ضمن تجلیل از مقام کتابداران شهرستان گفت: جالب است بدانیم که فسا در چند سال گذشته رتبه های ارزشمندی در حوزه حرفه ای کتابخانه ای کسب کرده است و این با حداقل امکانات رخ داده است. موفقیت ها و کسب رتبه های برتر و رشد شاخص های شهرستان فسا در چند سال گذشته مدیون همت همه کتابداران و مسئولین است. و امیدوارم این نهاد پر تلاش و موثر به همت همه جریان های تاثیر گذار سیاسی و اجتماعی و فرهنگی روز به روز به جایگاه اصلی خود نزدیک تر شود. و باتوجه به بیانات رهبر معظم انقلاب، این مهم محقق نمی گردد مگر با کمک همه دستگاه های مسئول در این حوزه.

فیروزی در پایان ضمن قدردانی از حضور مسئولین و مردم از تلاش های فرماندار ویژه فسا، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و توجه ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به این محفل فرهنگی قدردانی کرد.

 

 در ادامه مراسم با حضور آیت الله دکتر احمد بهشتی، آیت الله  دکتر طهماسبی امام جمعه فسا، حسن بلاغی معاون فرماندار، محمدرضا ابراهیمی معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، محمدحسین فیروزی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا، سردار سلیمی فرد فرمانده تیپ انصار الحجه(عج)، دکتر عسکری رییس دانشگاه علوم پزشکی، ، دکتر محمد جواد سلمان پور، رئیس دانشگاه علوم قرآن و حدیث شیراز و جمعی از مسئولین آیین رونمایی از کتاب «مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام کاظم (ع)» و کتاب «مروری بر اندیشه های سیاسی و اخلاقی امام صادق(ع)» برگزار شد.

پس از آیین رونمایی، لوح سپاس و هدیه علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، لوح سپاس و هدیه دکتر علی لاریجانی ریس مجلس شورای اسلامی و تندیس یادبود از سوی محمد حسین فیروزی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا به آیت الله دکتر احمد بهشتی تقدیم گردید.

 

در این جلسه پیام های سلیمان کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا و دکتر محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی خطاب به آیت الله احمد بهشتی قرائت شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: