کد خبر: 26680
تاریخ انتشار: شنبه, 18 دی 1395 - 10:30

داخلی

»

اخبار کتاب

رونمایی از کتاب «گفتارهایی در عدالت اجتماعی»

منبع : لیزنا
هسته عدالت‌پژوهی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام  جلسه رونمایی و بررسی کتاب «گفتارهایی در عدالت اجتماعی» را برگزار می‌کند.
رونمایی از کتاب «گفتارهایی در عدالت اجتماعی»

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه امام صادق (ع)، این رونمایی در راستای وظایف و مأموریت‌های این مرکز در زمینه اشاعه و گفتمان‌سازی مباحث عرصه عدالت اجتماعی در بین جامعه نخبگانی کشور روز دوشنبه، 20 دی‌ماه از ساعت 15:30 الی 17:30 در محل پاتوق کتاب، جنب درب اصلی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام برگزار خواهد کرد.

در این جلسه عادل پیغامی، مولف کتاب؛  سید احسان خاندوزی، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و محمدصادق نصرت‌پناه، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام مباحثی را حول کتاب مطرح خواهند کرد.

این اثر، حاصل تدوین مباحث 39 جلسه بحث و تبادل نظر به شیوه اقتراحی و با محوریت یک متن واحد، پیرامون ابعاد مختلف مسئله عدالت اجتماعی و عدالت پژوهی است.

این کتاب از پنج بخش و 12 فصل تشکیل شده است: مقدمه آن به بیان اهمیت عدالت اجتماعی و عدالت پژوهی می‌پردازد. در ادامه و بر اساس طبقه‌بندی مقاله از نظریات عدالت، 4 دسته از نظریات با عناوین برابری و نیاز، مطلوبیت­گرایی و اقتصاد رفاه، شایستگی و تناسب به تفصیل مورد بحث و نقد قرار گرفته‌اند. ساختار این هر بخش شامل خلاصه دیدگاه نویسنده، مقدمه، متن مباحثات و سؤالات تمرینی است. در بخش آخر کتاب نیز به مسئله شناسی عدالت اجتماعی و عدالت پژوهی پرداخته شده است. در این بخش سعی بر آن است که مسائل، پیشنهاد‌ها و محورهای پژوهشی حوزه عدالت پژوهی تا حد ممکن استخراج و طبقه بندی شوند.

نویسندگان تلاش کرده‌اند تا دید خواننده را نسبت به گستره موضوعی عدالت اجتماعی باز کرده و ضمن اقناع اهمیت آن، ابعاد مختلف مسئله عدالت را خصوصاً در حوزه مباحث علوم انسانیِ اسلامی شناسایی و ارائه نمایند. از این رو، خواننده باید با دید خوشه‌چینی و فهم گستره موضوعی وارد کتاب شود. مسائلی که در انتهای کتاب به صورت طبقه بندی شده ذکر شده‌­اند، بعضاً موضوع یک کتاب هستند اما در کنار هم دیدن آن­ها، نوعی نگاه به علوم انسانی را نیز به دست میدهد.

جلد اول این کتاب به اهتمام مرکز رشد و انتشارات دانشگاه امام صادق علیه السلام در حجم تقریبی 700 صفحه و به قیمت 38 هزار و 500 تومان روانه بازار  شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: