کد خبر: 27056
تاریخ انتشار: شنبه, 09 بهمن 1395 - 13:09

داخلی

»

اخبار کتاب

شرکت هزار روستا در جشنواره‌ روستا‌های دوستدار کتاب

منبع : لیزنا
طبق اعلام دبیر اجرایی رویداد‌های ترویج‌ کتاب‌خوانی، هزار روستا در سومین دوره رقابت روستا‌های دوستدار کتاب شرکت کردند
شرکت هزار روستا در جشنواره‌ روستا‌های دوستدار کتاب

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد اطلاع‌رسانی رویداد‌های ترویج‌ کتاب‌خوانی، ابراهیم حیدری، دبیر اجرایی رویداد‌های ترویج کتاب‌خوانی گفت: در سومین دوره جشنواره روستا‌های دوستدار کتاب، بیش از هزار روستا‌ با چند هزار طرح و ایده و برنامه‌ ترویج کتاب‌خوانی شرکت کرده‌اند و نسبت به دو دوره‌ قبل ما با افزایش کمی و کیفی سطح رقابت‌ها در ترویج کتاب‌خوانی هستیم.

حیدری افزود: در این دوره علاوه بر معرفی ده روستای برتر دوستدار کتاب، روستای برتر در استان‌ها را نیز توسط داوران انتخاب و اعلا م خواهیم کرد و طی مراسمی در استان‌ها از آن‌ها تقدیر خواهد شد و معاونت امور فرهنگی نیز به آن‌ها جوایزی اهدا خواهد کرد.

 او از استان‌های سیستان و بلوچستان، تهران و بوشهر به عنوان مناطقی یاد کرد که بیش‌ترین میزان مشارکت روستایی را داشته است و افزود: در این سه استان کشور بیش‌تر از همه‌ی استان‌ها روستاها در  این جشنواره شرکت کردند و ما انتظار داریم در دوره‌های آتی میزان، این رقابت و مشارکت بیش‌تر شود.

وی هم‌چنین درباره‌ی فرایند داوری این جشنواره تصریک کرد: داوری آثار  رسیده  در بخش روستا‌ها و عشایر دوست‌دار کتاب، در سه مرحله انجام می‌شود و در نهایت  آثار و ایده‌هایی که شاخص‌های مد نظر  جشنواره را رعایت کرده باشند؛ به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد.

حیدری متذکر شد: طرح‌های رسیده به جشنواره، دارای تنوع بسیار خوبی است و همچنین پراکندگی جغرافیایی روستا‌های شرکت کرده در این رقابت نشان می‌دهد که بخش‌های زیادی از مناطق روستایی کشور به نوعی درگیر جشنواره ترویج‌کتاب‌خوانی شدند و این اتفاق نوید آن را می‌دهد که کار کتاب‌خوانی رونق بیش‌تری بگیرد و هم‌چنین  متاثر از این رویداد ما شاهد، پیش‌رفت برنامه‌نویسی فرهنگی  و ایجاد شور و شوق در روستاها هستیم. ما این مساله را مد نظر قرار می‌دهیم که میزان پیش‌رفت برنامه‌های ارایه شده در سال قبل در دومین جشنواره یکی از مهمترین شاخص‌های داوری این دوره است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: