کد خبر: 27684
تاریخ انتشار: دوشنبه, 09 اسفند 1395 - 13:47

داخلی

»

اخبار کتاب

توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی

کتاب «نامه روزگار: مصاحبه تاریخ شفاهی با نصرت‌الله خازنی» منتشرشد

منبع : لیزنا
کتاب «نامه روزگار: مصاحبه تاریخ شفاهی با نصرت‌الله خازنی» توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی منتشر شد.
کتاب «نامه روزگار: مصاحبه تاریخ شفاهی با نصرت‌الله خازنی» منتشرشد

 به گزارش لیزنا، کتاب «نامه روزگار: مصاحبه تاریخ شفاهی با نصرت‌الله خازنی» توسط شفیقه نیک‌نفس در 528 صفحه چاپ و به بازار نشر عرضه شده است.

 این اثر حاصل گفت و‌گويی با زنده‌ياد نصرت‌الله خازنی (1296-1387) است. اين گفت‌و‌گو از سوی سازمان اسناد و كتابخانه ملی ايران و در قالب مصاحبه تاريخ شفاهی صورت گرفته است.

 خازنی اهل تبريز بود و سوم مرداد 1296 شمسی به دنيا آمد. وی تحصيلات عاليه خود را در سال 1314 در رشته قضايی در دانشكده حقوق دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال 1317 موفق به دريافت درجه ليسانس شد.

 كتاب «نامه‌ روزگار: مصاحبه تاریخ شفاهی با نصرت‌الله خازنی » حاوی خاطرات از دوره كار نزديك با دكتر محمد مصدق است. اين كتاب عليرغم آن‌چه كه متصور است، فقط يك كتاب خاطرات سياسی نيست بلكه بسياری از اطلاعات آن مربوط به روند انجام فعاليت دستگاه‌های اداری در دوره‌های مختلف است و به دليل گستردگی آنها، اسناد زيادی نيز درباره آنها در آرشيو اسناد ملی وجود دارد. مانند فعاليت‌های وزارت بهداری، احداث بيمارستان در كاشان، مبارزه با مفاسد اداری در دولت رزم‌آرا، تدابير اقتصادی دولت دكتر محمد مصدق، مساله وقف قريه اوين، اراضی خالصه در تهران، احداث دانشگاه صنعتی، احداث شهرك در اطراف تهران مانند شهر زيبا، وحيديه و شهرك نارمك.

کتاب‌ «نامه روزگار: مصاحبه تاریخ شفاهی با نصرت‌الله خازنی» از انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملیف با قیمت 370000 هزار ریال  در اختیار علاقمندان قرار داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: