کد خبر: 27809
تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 اسفند 1395 - 12:18

داخلی

»

اخبار کتاب

نخستین نمایشگاه کتاب اروند افتتاح شد

منبع : لیزنا
اولین نمایشگاه کتاب منطقه آزاد اروند پانزدهم اسفندماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی منطقه آزاد اروند و مسئولان و علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی در محل دائمی نمایشگاه اروند افتتاح شد.
نخستین نمایشگاه کتاب اروند افتتاح شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، در این مراسم امام جمعه آبادان ضمن تشکر از سازمان‌ها و نهادهای برگزار کننده نمایشگاه گفت: دین مبین اسلام نسبت به مطالعه و انس با کتاب تاکید خاص دارد و همواره ما را به خواندن و مطالعه تشویق می‌کند.

عبدالعلی ابراهیمی‌پور در ادامه گفت: ما باید همواره به دنبال کتاب‌هایی باشیم که هدایت گر باشند و مسیر درست را در مقابل ما قرار دهند. در صدر کتاب‌ها، قرآن مجید است که باعث رشد و ترقی انسان و تکامل فرد مطالعه‌کننده می‌شود. همواره در اسلام تاکید شده که خرید و فروش کتاب‌های ضاله حرام است. زیرا این کتاب‌ها بر اندیشه فرد تاثیرگذار است و موجب انحراف افراد جامعه می‌شود.

همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی منطقه آزاد اروند نیز در این مراسم گفت: در این نمایشگاه 50 هزار جلد کتاب از 212 ناشر تهران و 23 ناشر از سایر استان‌ها در 235 غرفه عرضه می‌گردد. در این نمایشگاه به کلیه دانش‌آموزان برای خرید کتاب 50 درصد تخفیف داده می‌شود.

وی در ادامه گفت: کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه در حوزه کودک و نوجوان، آموزشی، دانشگاهی، علمی، دین، فلسفه، ادبیات، رمان و شعر است.

قنواتی در پایان سخنان خود با اشاره به برنامه‌های جنبی که برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است گفت: برپایی جلسات گفت و گو، بحث و تبادل نظر با حضور برخی نویسندگان و ناشران، جلسات داستان‌گویی و داستان‌خوانی، جلسات نقد و بررسی موضوعی کتاب، پیش‌بینی اتاق ویژه کودکان برای کتاب‌خوانی و نقاشی با حضور چند نویسنده حوزه کودک، نشست ادبیات کودک و نوجوان از جمله برنامه‌هایی است که در بخش جنبی نمایشگاه اجرا می‌شود.

اولین نمایشگاه کتاب منطقه آزاد اروند به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه اروند و با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ 15 تا 20 اسفند در محل دائمی نمایشگاه اروند برپاست.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: