کد خبر: 27996
تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 فروردين 1396 - 11:16

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «نوروز در فرهنگ مشترک ما» در آنكارا منتشر شد

منبع : لیزنا
کتاب «نوروز در فرهنگ مشترک ما» به همت رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران به زبان ترکی استانبولی در آنكارا چاپ و منتشر شد.
کتاب «نوروز در فرهنگ مشترک ما» در آنكارا منتشر شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «نوروز در فرهنگ مشترک ما» در قالب 38 صفحه مجزا در قطع خشتی با تیراژ سه هزار نسخه به زبان ترکی استانبولی به چاپ رسید.

اين كتاب دربرگيرنده مطالبی در خصوص معرفی نوروز و آداب و رسوم آن است كه خوانندگان را با ویژگی‌های فرهنگی و آداب و رسوم برگزاری جشن باستانی نوروز آشنا می‌كند.

این کتاب در سه بخش تنظیم شده است که در بخش نخست آن، چگونگی برگزاری مراسم عید نوروز و آداب و رسوم مربوط به آن می‌پردازد و مطالبی را در خصوص آیین چهارشنبه سوری، خانه تکانی، ویژگی‌های سفره هفت سین و فلسفه آن، سیزده به در و ایین دید و بازدید و عیدی دادن بیان می‌كند.

در بخش دوم به چگونگی برپایی این جشن باستانی در میان سایر ملل نظیر کشورهای ترک زبان، افغانستان، قرقیزستان، تاجیکستان و سایر قومیت‌های مختلف اشاره دارد.

بخش سوم این کتاب تحت عنوان نوروز در شاهنامه به بررسی مفهوم نوروز و مفاهیم مرتبط با آن در ادبیات غنی ایرانی می‌پردازد.

همچنين، در مقدمه این کتاب حسن صفرخانی، رایزن فرهنگی کشور ایران  مطالبی را در خصوص اهمیت برگزاری این جشن باستانی به رشته تحریر در آورده است.

بنابر اعلام اين خبر، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آنکارا با انتشار و توزیع این کتاب در نمایشگاه توریسم و گردشگری در کنار سفره هفت سین ایرانی توانسته تلفیقی از هنر و محتوی را در هم آمیزد و مخاطبان زیادی را به خود جلب كند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: