کد خبر: 28927
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 خرداد 1396 - 11:54

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب اوراسیا در قزاقستان

منبع : لیزنا
دومین نمایشگاه کتاب اوراسیا در شهر آستانه قزاقستان با شركت رایزنی فرهنگی ایران افتتاح شد.
برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب اوراسیا در قزاقستان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، گلشارا عبدالخالقوا، دبیر دولت قزاقستان در سخنرانی خود در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: امروز یکی از بزرگ‌ترین مراسم فرهنگی در فضای اوراسیا افتتاح می‌شود.

وی افزود: دومین نمایشگاه بین‌المللی اوراسیایی کتاب با توجه به مقاله نورسلطان نظربایف، رییس جمهور قزاقستان تحت عنوان «نگاهی به آینده: نوسازی شعور اجتماعی» نقش مهمی را ایفا می‌کند.

در این مراسم نویسندگان، شاعران، نمایندگان سفارتخانه‌ها و رسانه‌ها حضور داشتند.

در دومین نمایشگاه کتاب آستانه 90 مؤسسه انتشاراتی شرکت کردند. بازدیدکنندگان نمایشگاه می‌توانند بیش از 3 هزار کتاب جدید از جمله کتب کودک، هنری، علمی، آموزشی، تجاری و فنی، به زبان‌های مختلف دریافت كرده و در ملاقات با نویسندگان معروف شرکت کنند.

در چارچوب این نمایشگاه که مراسم رونمایی کتاب، برگزاری میزگرد، ملاقات با نویسندگان و شاعران و غیره برگزار می‌شود. همچنین در این نمایشگاه بهترین کتاب آموزشی، بهترین کتاب قومی محلی، بهترین کتاب برای کودک و جوانان، بهترین نمایشگاه ارائه شده در نمایشگاه اوراسیا، علم و نوآوری و جایزه بزرگ، معرفی و به برندگان مدال، تقدیرنامه و هدایایی تعلق خواهد گرفت.

در این نمایشگاه کشورهای ایران، روسیه، چین، هند، ترکیه، تاجیکستان، بلاروس، آذربایجان و غیره شرکت كردند.

 

در مراسم افتتاحیه گلشارا عبدالخالقوا، دبیر دولت قزاقستان از غرفه رایزنی فرهنگی كشورمان در این نمایشگاه بازدید و  مسعود شیخ زین‌الدین رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به ترجمه شاهنامه به زبان قزاقی توسط تور محمد عزت اولی اشاره كرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: