کد خبر: 29758
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 18 مرداد 1396 - 14:25

داخلی

»

اخبار کتاب

فراسوی هگل و نیچه بررسی می شود

منبع : لیزنا
نشست هفتگی شهر کتاب به ‌نقد و بررسی کتاب « فراسوی هگل و نیچه» اختصاص دارد.
فراسوی هگل و نیچه بررسی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه فرهنگی شهر کتاب، به تازگی کتاب «فراسوی هگل و نیچه، فلسفه فرهنگ و طبیعت» نوشته‌ی الیوت ل. ژورست با ترجمه خسرو طالب‌زاده و به همت نشر مرکز منتشر شده است که به بررسی و تحلیل مواضع هگل و نیچه در فلسفه، فرهنگ و فاعلیت می‌پردازد و دیدگاه‌های این دو فیلسوف را در پیوند منسجم فلسفه با فرهنگ بیان می‌کند.

  آیا مدرنیته در خور نجات یافتن است، آن‌گونه که هگل باور داشت، یا باید از آن قطع امید کرد آن‌‌گونه که نیچه ادعا می‌کرد؟ هگلی‌ها مدرنتیه را مساله‌برانگیز و ظالمانه می‌دانند اما نه ناامید‌کننده، نیچه‌ای‌ها مایل‌اند آن را آشفته و بیمارگونه تلقی کنند و لذا پدیدآورنده‌ی شبح پسامدرن.

 

این نشست روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد ساعت ۱۶:۳۰ که با حضور محمدمهدی اردبیلی، سیدمسعود حسینی و خسرو طالب‌زاده در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: