کد خبر: 30379
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 شهریور 1396 - 15:59

داخلی

»

اخبار کتاب

داوری ۵ اثر در بخش اقتصاد مقاومتی و تجاری‌سازی

منبع : لیزنا
 براساس اعلام دبیر‌خانه بیست و چهارمین دوره جشنواره کتاب سال دانشجویی در بخش ویژه سه عنوان کتاب از شاخه اقتصاد مقاومتی و دو عنوان اثر از گروه تجاری‌سازی در مرحله دوم داوری ارزبابی می‌شود.
داوری ۵ اثر در بخش اقتصاد مقاومتی و تجاری‌سازی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) طبق نظر هیات داوران بیست و چهارمین دوره کتاب سال دانشجویی کتاب‌های «جستارهایی در اقتصاد مقاومتی: اقتصاد مقاومتی از منظر سیره نبوی (ص)»، «جستارهایی در اقتصاد مقاومتی‌(مقاوم‌سازی اقتصادی در ادبیات متعارف؛ مبادی علمی و نظری)» و  «پایش اقتصاد مقاومتی» از شاخه اقتصاد مقاومتی و دو عنوان کتاب «قدرت نوآوری اجتماعی» و «شیوه‌های مناسب آموزش کارآفرینی» در دومین مرحله این رویداد فرهنگی و علمی بررسی می‌شود

 اقتصاد مقاومتی از منظر سیره نبوی‌(ص)

کتاب «جستارهایی در اقتصاد مقاومتی: اقتصاد مقاومتی از منظر سیره نبوی (ص)» نوشته مشترک محمدجواد شریف‌زاده، مصطفی سمیعی‌نسب، عادل پیغامی و سعید  سید حسین‌زاده‌یزدی از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است.

این کتاب درباره بررسی رتبه نخست اقتصاد مقاومتی که پايه و بنيان ارکان ديگر و دارای رابط طولی با ديگر ارکان است، نصوص متقن قرآنی، روايی و تاريخی با بهره‌گيری از روش نظريه داده بنياد مورد تدقيق واقع شده که با معرفی عرصه‌های پژوهشی، زمينه لازم برای تحقيق و پژوهش علمی در اين حوزه را فراهم می‌‌سازد. سيره پيامبر(ص) يکی از منابع اصلی شناخت دين و الگويی نيکو در عرصه‌های فردی و اجتماعی است؛ از اين‌رو سيره ايشان در مواجهه با تهديدهای اقتصادی در دوران مکٌی و مدنی و راهبردهايی که برای پايه‌ريزی نظام اقتصادی مقاوم به کار بردند، می‌تواند به‌عنوان الگويی برای جمهوری اسلامی ايران باشد.

«جستارهایی در اقتصاد مقاومتی: اقتصاد مقاومتی از منظر سیره نبوی (ص)» با شمارگان  یک‌هزار نسخه در366 صفحه، به بهای 21 هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) به بازار نشر عرضه شده است.

مقاوم‌سازی اقتصادی در ادبیات متعارف  

«جستارهایی در اقتصاد مقاومتی (مقاوم‌سازی اقتصادی در ادبیات متعارف؛ مبادی علمی و نظری)-‌ جلد اول: تاب‌آوری و آسیب‌پذیری» به قلم مشترک مصطفی سمیعی‌نسب و عادل پیغامی به رشته تحریر درآمده و به همت انتشارات دانشگاه امام صادق‌(ع) به بازار نشر عرضه شده است.

این کتاب از مجموعه کتاب‌های «جستارهایی در اقتصاد مقاومتی» بنا به ضرورت و اولویت، به موضوع مقاوم‌سازی اقتصادی در ادبیات متعارف پرداخته است. بنابراین مفاهیم دارای قرابت با اقتصاد مقاومتی در ادبیات متعارف احصا شده است که هرکدام از آن‌ها دارای تاریخچه، تعریف و مدل‌های مشخصی در ادبیات متعارف اقتصادی است. این مجلد شامل تالیف، ترجمه، تحشیه و تلخیص ۹ گزارش، مقاله و بخش‌هایی منتخب از برخی کتاب‌های با موضوع تاب‌آوری و آسیب‌پذیری است.

جلد نخست کتاب «جستارهایی در اقتصاد مقاومتی‌(مقاوم‌سازی اقتصادی در ادبیات متعارف؛ مبادی علمی و نظری)» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 427 صفحه، به بهای 22 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات دانشگاه تهران منتشر شده است.

پایش اقتصاد مقاومتی

کتاب «پایش اقتصاد مقاومتی» نوشته مشترک عادل پیغامی، علی‌اصغر سعدآبادی و آرین عظیمی از سوی انتشارات دانشگاه امام‌ صادق‌(ع) منتشر شده است.

کتاب شامل مباحث تاب‌آوری، ثبات اقتصادی، سیاست اقتصادی، آینده‌نگری و تحول سازمانی است.

«پایش اقتصاد مقاومتی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 432 صفحه، به بهای 30 هزار تومان از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است.

قدرت نوآوری اجتماعی

کتاب «قدرت نوآوری اجتماعی» نوشته مشترک استفان گلداسمیت، جیجی گرجس و تیم گلین برک با ترجمه علی‌اصغر سعدآبادی و حسین افتخاری به همت انتشارات دانشگاه امام صاق(ع) منتشر شده است

این کتاب یک چارچوب برای هدایت و راهنمایی دولت، عملگران بخش غیرانتفاعی و خصوصی فراهم می‌کند و همچنین آنان را به تجدید نظر درباره چگونگی حل سخت‌ترین مشکلات عمومی در جوامع امروزی تشویق می‌کند.

«کارآفرینی، نوآوری و تغییر»، «ایده‌های بسیار، پیشرفت‌های کم»، «کارآفرینی مدنی به منزله‌ یک راه‌حل» و «جرقه‌ پیشرفت مدنی» از‌جمله مباحث این کتاب است.  

کتاب «قدرت نوآوری اجتماعی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 352 صفحه، به بهای 17 هزار و 500 تومان از سوی انتشارات دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده است.

شیوه‌های مناسب آموزش کارآفرینیکتاب «شیوه‌های مناسب آموزش کارآفرینی» نوشته مشترک رضا محمدکاظمی، آیدا احمدی، گودرز شاهمرادی به همت موسسه فرهنگی مدرسه برهان‌(انتشارات مدرسه) منتشر شده است.

امروزه با رشد و گسترش فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی، شاهد پیدایش مفاهیم جدیدی در حوزه آموزش هستیم. آموزش از طریق تفریحات سالم (Edutainment) نو واژه‌ای حاصل ترکیب واژه‌های Education و Entertainment از‌ جمله مفاهیمی است که تحت تاثیر تئوری‌های رفتارشناسی، شناختی، اجتماعی و  فرهنگی قرار گرفته است. این مفهوم بر بازی‌های کامپیوتری و دیجیتالی ساده‌ای که مناسب‌ترین اطلاعات را به راحتی در اختیار فراگیران قرار می‌دهند  متمرکز است. از سوی دیگر، رشد فزاینده‌ استفاده از اینترنت در مدارس سراسر دنیا موجب شد تا تقاضا برای محتوای جذاب برای تدریس و آموزش، برای آموزگاران و دانش‌آموزان افزایش یابد.

کتاب «شیوه‌های مناسب آموزش کارآفرینی» را انتشارت مدرسه با شمارگان یک‌هزار نسخه منتشر کرده است.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: