کد خبر: 31236
تاریخ انتشار: سه شنبه, 02 آبان 1396 - 10:59

داخلی

»

اخبار کتاب

بررسی کتاب «این ترانه بوی نان نمی‌دهد» در شهر کتاب

منبع : لیزنا
 نشست ویژه‌ شهر کتاب در دهمین سالگرد درگذشت قیصر امین‌پور در روز یک‌شنبه هفتم آبان به نقد و بررسی کتاب «این ترانه بوی نان نمی‌دهد»  اختصاص دارد.
بررسی کتاب «این ترانه بوی نان نمی‌دهد» در شهر کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه فرهنگی شهر کتاب، قیصر امین‌پور از شاعران نامدار روزگار است که در سرودن ترانه نیز دستی توانا داشت و به پیشرفت هنر ترانه‌سرایی کمک شایان ستایشی کرد. به تازگی کتاب «این ترانه بوی نان نمی‌‌دهد» نوشته‌ی مهدی فیروزیان به همت انتشارات کتاب آبی منتشر شده که به سبک‌شناسی ترانه‌های قیصر امین‌پور پرداخته است.

این کتاب تلاشی برای شناخت شیوه‌ی ترانه‌سرایی قیصر از راه ارزیابی چند سویه‌ی کارنامه‌ی اوست. برای آن‌که جایگاه امین‌پور به‌درستی در میان سرایندگان روزگار آشکار شود در آغاز کتاب پیشینه‌ی ترانه‌سرایی، کوتاه و فشرده، بررسی شده است. پس از به دست دادن گزارشی از زندگی و شعر این شاعر و نقل همه‌ی ترانه‌های او، در بخش اصلی به بررسی سبک‌شناسانه‌ی ترانه‌های وی در سه شاخه‌ی فکری، زبانی و ادبی پرداخته شده و سپس شیوه‌ی سخنوری‌اش به گستردگی با چند سراینده‌ی دیگر سنجیده شده است. در بخش پایانی کتاب از تصنیف‌ها و آوازهایی که با شعر او پدید آمده‌اند نیز یاد شده است.

 

نشست ویژه‌ شهر کتاب ساعت ۱۶ روز یک‌شنبه هفتم آبان با حضور مصطفی ملکیان، مهدی ستایشگر، عبدالجبار کاکایی و مهدی فیروزیان در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: