کد خبر: 36190
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 مرداد 1397 - 15:54

داخلی

»

اخبار کتاب

بازدید رئیس بنیاد سعدی از کلاس‌های هشتادوپنجمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی

منبع : لیزنا
 رئیس بنیاد سعدی طی بازدید چند ساعته خود از کلاس های هشتاد و پنجمین دوره دانش افزایی زبان فارسی، که به دوره تربیت مدرس اختصاص یافته است، گفت: گلستان سعدی از نظر آموزشی خصوصیات بسیاری دارد که می توانید در کلاس های خود از آن استفاده کنید.
بازدید رئیس بنیاد سعدی از کلاس‌های هشتادوپنجمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، طی این بازدید، رئیس بنیاد سعدی و معاونان وی و برخی از اعضای شورای علمی این بنیاد از نزدیک در جریان روند کلاس های دوره تربیت مدرس قرار گرفتند و با شرکت کنندگان این دوره آموزشی دیدار و  گفت و گو کردند.

در این دیدار، رئیس بنیاد سعدی ضمن گفت و گو با شرکت کنندگان کلاس روش تدریس ادبیات فارسی گفت: میوه شیرین زبان آموزی فهم ادبیات است. ادبیات جلوه روح انسان است. در فارسی چه در ادبیات کهن و چه ادبیات معاصر آثار بسیار گرانقدری وجود دارد.

وی همچنین توصیه کرد: گلستان سعدی از نظر آموزشی خصوصیات بسیاری دارد که می توانید در کلاس های تدریس خود از متن های آن بهره ببرید. گلستان سعدی از گذشته تا کنون در ذهن فارسی آموزان بسیار شیرین و جذاب بوده و به عنوان نمونه ای از ادبیات کلاسیک خوانده می شده است.

حداد عادل در همین باره توضیح داد: آثار سعدی متن های متنوع و کوتاهی دارد. سعدی نصیحت را در دل داستان بیان کرده است و  داستان های وی ترکیبی از نظم و نثر است و به همین خاطر تاثیر زیادی بر مخاطب می گذارد.

وی همچنین از تالیف کتاب گلستان سعدی با نگاه آموزشی توسط بنیاد سعدی خبر داد. به گفته حداد عادل این کتاب جهت تدریس متن های گلستان برای مدرسان زبان فارسی بسیار کاربردی خواهد بود.

در بازدید شرکت کنندگان هر کدام از کلاس ها از سابقه یادگیری زبان فارسی و همچنین تدریس خود، کمبودها و موانع تدریس این زبان در کشورهایشان و نیز اهمیت دوره تربیت مدرس فعلی گفتند.

استادان ایرانی نیز که برخی از آنها سابقه تدریس زبان فارسی در کشورهای دیگر را در رزومه کاری خود دارند، در خصوص دلایل استقبال فارسی آموزان خارجی به یادگیری این زبان نکاتی را بیان داشتند.

بنا براعلام این خبر، اعضای شورای علمی بنیاد سعدی که در این بازید حضور داشتند آقایان محمد دبیر مقدم استاد زبانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی و معاون علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، احمد صفار مقدم، مولف کتاب آموزش زبان فارسی و مدیر گروه پژوهشی پژوهشکده زبان شناسی، امیر رضا وکیلی فرد رئیس مرکز آزفای دانشگاه بین المللی امام خمینی، ناطق نماینده موسسه جامعه المصطفی و مجتبی منشی زاده، مدیر گروه زبانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی، بودند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: