کد خبر: 36809
تاریخ انتشار: سه شنبه, 13 شهریور 1397 - 15:56

داخلی

»

اخبار کتاب

آتوسا صالحي:

لازم است از نويسندگان افتخارآفرين در عرصه بين الملل استقبال شود

منبع : روابط عمومی موسسه خانه کتاب
 آتوسا صالحی ضمن پیشنهاد به مسئولان فرهنگی برای استقبال از نویسندگان افتخارآفرین درعرصه های بین المللی گفت: این گونه فعالیت ها لازم و همیشگی است اما این اقدامات در حوزه فرهنگ و کتاب کافی نیستند.
لازم است از نويسندگان افتخارآفرين در عرصه بين الملل استقبال شود

 به گزارش لیزنا، آتوسا صالحي درباره ضرورت توجه مسئولان به اهالي فرهنگ و ادب كه در عرصه هاي بين المللي افتخار آفريني مي كنند، اظهار كرد: اين اقدام بسيار پسنديده و لازم است و بايد هميشه اين حركت ها صورت بگيرند اما معتقدم اين حركت ها كافي نيستند؛ به نظرم آن چه كه به نويسندگان و مترجمان ايراني بيش از پيش انگيزه مي دهد، اِعمال سياستگذاري هاي كلان در حوزه فرهنگ و كتاب است.

نويسنده و مترجم كودك و نوجوان توضيح داد: مسئولان بايد در كنار استقبال از اهالي فرهنگ و ادب كه در عرصه هاي بين المللي افتخار آفريني مي كنند، به طور مثال سياست هايي به منظور ورود كتاب به سبد خانوار مردم اِعمال كنند و يا اين كه به منظور ايجاد انگيزه بيشتر در اهالي فرهنگ و نشر براي رفع معضلات اين حوزه اعم از گراني كاغذ تمهيداتي بينديشند.

وي افزود: استقبال و توجه به اهالي فرهنگ، نشر و ادب وظيفه يك سازمان يا نهاد خاصي نيست بلكه همه نهادها بايد در راستاي فرهنگ سازي در جامعه گام بردارند و دغدغه برطرف كردن نيازهاي اين قشر را داشته باشند.

گفتني است؛ فرهاد حسن زاده، نويسنده ادبيات كودك و نوجوان كه براي دريافت لوح تقدير از سي‌ و ششمين دوره كنگره‌ بين‌الملليIBBY به يونان سفر كرده بود، (۱۲ شهريور ماه) به ايران بازگشت و موسسه خانه كتاب  با حضور در فرودگاه امام خميني (ره) از اين نويسنده استقبال كرد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: