کد خبر: 37938
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 دی 1397 - 14:34

داخلی

»

اخبار کتاب

نشـر لِگا داستان یک نام جدید را منتشر کرد

منبع : روابط عمومی نشر لگا
 رمان «داستان یک نام جدید»، دومین اثر اِلنا فرانته از چهارگانۀ ناپلی، بعد از «دوست اعجوبۀ من» در نشـر لِگا منتشر شد.
نشـر لِگا داستان یک نام جدید را منتشر کرد

به گزارش لیزنا، اِلنا فرانته زادۀ 1943میلادی در ناپل، یکی از نویسندگان زن اهل ایتالیا و از نویسنده‌های مطرح جهان است. چهارگانۀ ناپلی به‌‌نام‌های «دوست اعجوبۀ من» (2012)، «داستان یک نام جدید» (2013)، « آنان که می‌روند و آنان که می­مانند» (2014)، و «داستان کودک گمشده» (2015) از مهم‌ترین رمان‌های فرانته است.

رمان «داستان یک نام جدید»، دومین اثر از چهارگانۀ ناپلی اِلنا فرانته است؛ و همانند سایر مجلدها شجاعانه، بهت‌انگیز و میخکوب‌کننده است و در آن با رویدادهایی روبه‌رو می‌شویم که نه می‌توانیم به خودمان بگوییم و نه قادریم در حضور دیگران به زبان آوریم.

شیوۀ تقسیم‌بندی مجلدهای یک تا چهار مجموعۀ چهارگانۀ ناپلی، به‌‌ظاهر، روایت‌گر مراحل زندگی فردی، در دوره‌های کودکی، بلوغ، جوانی، و کهنسالی است؛ اما در واقع، جریان روایت قصه، تأثیر نوعی تقسیم‌بندی اساسی‌تر است. هر جلد از مجموعه، وقتی به پایان می‌رسد، که گویا از یک سو، پیوند دوستی دو شخصیت اصلی کاملاً رو به گسست و فروپاشی می‌رود، و از سوی دیگر، این پیوند توسط مجموعه‌ای از عامل‌های بیرونی رو به گسترش و ژرفا می‌نهد. و این خود، سبب دگرگونی همۀ پدیده‌ها می‌شود. 

کتاب‌های فرانته تاکنون به چندین زبان از جمله؛ انگلیسی، فرانسه، آلمانی، هلندی، اسپانیایی، و فارسی در بیش از 39 کشور ترجمه شده است. همین طور قابل اشاره است سریال مجموعۀ چهارگانۀ ناپلی توسط کارگردانی ایتالیایی در دست ساخت است که چندی پیش سری اول آن یعنی رمان «دوست اعجوبۀ من» بر روی آنتن تلویزیون رفت.

قابل ذکر است رمان «دوست اعجوبۀ من» نخستین اثرِ مجموعۀ چهارگانۀ ناپلی، پیش‌تر در نشــر لِگا از همین مترجم منتشر شده است.

«داستان یک نام جدید» دومین اثر اِلنا فرانته از چهارگانۀ ناپلی با ترجمۀ فریده گوینده، در هزار نسخه و به قیمت 39هزار تومان در نشــر لِگا چاپ و روانۀ بازار کتاب شد.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: