کد خبر: 38817
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 اسفند 1397 - 13:12

داخلی

»

اخبار کتاب

محسن جوادی عنوان کرد

ضرورت توجه به پژوهش‌های علمی و فرهنگی در جشنواره امام رضا(ع)

منبع : روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
 معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کارگروه فرهنگی هفدهمین جشنواره بین‌المللی بنیاد امام رضا(ع) گفت: یکی از موضوعات مغفول در برنامه‌های این جشنواره توجه به پژوهش‌های علمی و فرهنگی است که خوشبختانه قرار است از سال آینده در جشنواره حضور داشته باشد.
ضرورت توجه به پژوهش‌های علمی و فرهنگی در جشنواره امام رضا(ع)

به گزارش لیزنا، کارگروه فرهنگی هفدهمین جشنواره بین‌المللی بنیاد امام رضا(ع) با موضوع فعالیت‌های فرهنگی این جشنواره روز چهارشنبه (1 اسفند ماه) با حضور  محسن جوادی؛ معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اصغر کاراندیش؛ معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، محمودرضا برازش؛ مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع)، ایوب دهقانکار؛ مشاور اجرای معاونت امور فرهنگی و علی غیاثی ندوشن؛ مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 17 استان از طریق ویدئو کنفرانس درسالن همایش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 محسن جوادی در این نشست با اشاره به شخصیت و جایگاه امام رضا (ع) در فرهنگ ایران گفت: خوشبختانه این جشنواره به برکت نام این امام عزیز همواره منشاء خیر بوده است و برنامه‌ها و فعالیت‌هایی هم که به نام ایشان مزین هستند، توانسته‌اند در شکوفا سازی استعدادها کمک کنند. برای خود افتخاری می‌دانیم که سهم کوچکی در فعالیت‌های فرهنگی بنیاد امام رضا (ع) داشته باشیم.
 
وی بر ضرورت کیفی شدن این برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: یکی از موضوعات مغفول در برنامه‌های این جشنواره توجه به پژوهش‌های علمی و فرهنگی است که خوشبختانه قرار است از سال آینده در جشنواره حضور داشته باشد. امید است در این پژوهش‌ها منجر به افزایش معرفت از این امام بزرگ باشد.
 
علی اصغر کاراندیش؛ معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس هیئت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) نیز در این نشست گفت: همواره تلاش شده است نسبت به بالا بردن کیفیت برنامه‌ها و هماهنگی ستاد با استان‌ها اقدام کنیم.
 
وی ادامه داد: در تخصیص اعتبارات با استان‌ها مشکلاتی ایجاد شده است که با قول‌های مساعدی که داده شده، امیدوارم تا پایان سال این موانع بر طرف شوند.
 
محمودرضا برازش؛ مدیرعامل بنیاد امام رضا (ع) نیز در این برنامه با اشاره به تغییرات انجام شده در برخی از برنامه‌های این جشنواره در دوره جدید گفت: با توجه به کارشناسی‌های انجام شده در معاونت امور فرهنگی، برخی از برنامه‌ها و فعالیت‌های جشنواره در سال آینده با یکدیگر ادغام شدند. برای نمونه در سال گذشته هشت برنامه در حوزه شعر داشتیم که در سال جدید این برنامه‌ها در قالب چهار برنامه اجرا خواهند شد. همچنین برخی برنامه‌ها نیز به صورت دو سالانه برگزار می‌شوند.
 
وی ادامه داد: قرار شد در سال آینده در استان ایلام با توجه به درخواست این استان فعالیتی درباره اربعین برگزار شود. در استان‌های مرزی نیز برنامه‌ای با هدف همدلی و دوستی میان اقوام و ادیان برگزار می‌شود.
 
در ادمه ایوب دهقانکار؛ مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: ایده‌آل معاونت امور فرهنگی آن است که بتواند از تمامی برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) در استان‌ها حمایت کند. در برنامه‌های سال آینده جشنواره امام رضا(ع) نیز بر دو موضوع تکیه شده است؛ نخست بحث پژوهش محوری و جنبه اسنادی آثار و نکته دوم نیز توجه به بُعد بین‌المللی فعالیت‌ها و برنامه‌ها.
 
وی ادامه داد: معاونت امور فرهنگی در سال جاری از برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) در 11 استان حمایت کرده و کل اعتبار اختصاص داده شده برای این موضوع سه میلیارد و 950 میلیون ریال بوده است. دو میلیارد و 630 هزار ریال از این اعتبارات در قالب قسط اول به استان‌ها پرداخت شده و منتظر تخصیص بودجه برای پرداخت‌های بعدی هستیم.
 
علی غیاثی ندوشن؛ مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: یکی از شاخص‌های ارزشیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استان‌ها برگزاری با کیفیت برنامه‌های جشنواره امام رضا (ع) است که امیدوارم استان‌ها در برگزاری برنامه‌های خود در سال آینده با تلاش مضاعف اقدام کنند.
 
این برنامه با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 17 استان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد. 
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: