کد خبر: 26177
تاریخ انتشار: یکشنبه, 14 آذر 1395 - 13:42

داخلی

»

خبردان

دانشگاه گلستان برگزار کرد

نشست تخصصی «دانشگاه، فرهنگ و اجتماع»

منبع : لیزنا
امروز در دانشگاه گلستان نشست تخصصی «دانشگاه، فرهنگ و اجتماع» با حضور اعضای پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
نشست تخصصی «دانشگاه، فرهنگ و اجتماع»

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام  روابط عمومی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این نشست علمی با حضور سایر استادان و پژوهشگران در سالن رشد دانشگاه گلستان با همکاری انجمن علمی علوم اجتماعی این دانشگاه و انجمن جامعه شناسی ایران برگزار شد.

 

در این نشست جبار رحمانی، عضو هیات علمی پژوهشکده، سخنرانی با عنوان «نقش دانشگاه در توسعه فرهنگی و اجتماعی» و سیدمحمود نجاتی حسینی، همکار پژوهشی این مرکز علمی سخنرانی با موضوع «مسائل فرهنگی و اجتماعی آموزش عالی ایران» ارائه کردند.

رحمانی ابتدا به رسالت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی در فهم و ارزیابی و سیاست‌گذاری آموزش عالی ایران و اهمیت این نشست‌های استانی اشاره کرد و گفت: مساله امروز ما توجه به وجه تربیتی و فرهنگی آموزش عالی و تاکید بر دانشگاه به مثابه نهادی فرهنگی است.

نجاتی حسینی نیز به مسائل و ابعاد فرهنگی و اجتماعی دانشجویان اشاره و تاکید کرد: لازم است مساله فرهنگی و اجتماعی دانشجویان به دقت تعریف شود. در این مفهوم مسائل فرهنگی زندگی دانشگاهی و رابطه دانشگاه و جامعه اهمیت و اولویت دارد.

 

وی افزود: این مسائل را می توان از منظرهای مختلف بررسی کرد. مثلاً بر اساس نوع دانشگاه یعنی دولتی، آزاد، پیام نور و علمی- کاربردی و ماهیت مسائل اجتماعی و فرهنگی یا اثر نظام آموزشی یعنی حضوری، نیمه حضوری و از راه دور و نوع سازمان دانشگاهی دولتی، غیرانتفاعی و خصوصی بر مسائل فرهنگی و اجتماعی اثرگذار است. 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: