کد خبر: 20079
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 خرداد 1394 - 19:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه مدینه العلم روستای چهار فرسخ نهبندان

کتابخانه عمومی مدینه العلم روستای چهار فرسخ شهرستان نهبندان شنبه دوم خرداد با حضور محمد اله یاری معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد افتاح شد.
افتتاح کتابخانه مدینه العلم روستای چهار فرسخ نهبندان


به گزارش لیزنا، محمد اله یاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه ها، روز شنبه دوم خرداد در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی مدینه العلم روستای چهار فرسخ شهرستان نهبندان با برشمردن اهمیت گسترش و توسعه مراکز فرهنگی نظیر کتابخانه و مسجد تصریح کرد: کتابخانه‌ها در تعامل با مساجد، می‌توانند بسیار موثر تر و مفید تر به ایفای نقش بپردازند. 



اله یاری وضعیت کتابخانه تازه تاسیس مدینه العلم به لحاظ منابع مناسب دانست و گفت: با توجه به وجود 4000 جلد کتاب در کتابخانه و با در نظر گرفتن آمار1500 نفری جمعیت روستا، به ازای هر نفر 5/2 نسخه کتاب در کتابخانه موجود است. 



معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، بومی بودن کتابدار کتابخانه‌های روستایی را نیز از نقاط قوت این کتابخانه دانست و خواستار ایفای نقش مشاوره‌ای از سوی کتابدار آن شد.



محمدرضا رضایی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی در این مراسم با بیان اینکه روستای چهار فرسخ، فضایی کاملاً فرهنگی داشته و 100% مردم این روستا باسواد هستند، تاسیس این کتابخانه را ضروری و واجب دانست. 



وی در ادامه با اشاره به فعالیت 2 کتابخانه روستایی در شهرستان نهبندان افزود: رشد 100% تعداد کتابخانه‌های این شهرستان از جمله برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی است. 
رضایی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پروژه ساخت کتابخانه بهبندان، اظهار امیدواری کرد تا پایان شهریور‌ماه این کتابخانه نیز افتتاح شود.



حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه شهرستان نهبندان نیز در بخشی دیگر از این مراسم با یادآوری اهمیت کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: امروزه نبرد دشمن به شکل شبیخون فرهنگی است و ایجاد و توسعه کتابخوانی می‌تواند بهترین راهکار مقابله با دشمن باشد.

برچسب ها :
یه اسم
|
Iran
|
1394/03/09 - 11:58
0
1
"" شهر دانش ""
میتونست اسم خوبی باشه
فارسی رو پاس بداریم
کتابدار
|
Iran
|
1394/03/06 - 16:29
0
5
لطفا اسمی از مفاخر ملی و قومی ایرانی هم برای کتابخانه ها در نظر بگیرید
کتابدار عاشق
|
iran
|
1394/03/05 - 20:21
1
3
سلام وخسته نباشیدبه گروه لیزناومسئولین نهاد امیدوارم اهالی این روستا بتوانند به صورت مفید ازاین کتابخانه استفاده نمایندوبتوانند در ترویج فرهنگ کتابخوانی گام موثر بر دارند چون اصالت من به همین روستا بر میگرددمیدانم افراد معروف وسر شناسی از دل همین روستای گرم بر خواستندو میدانم جوانان باهوش این روستا جبران زحمت خواهند کرد به امید پیشرفت روز افزون روستای چهارفرسخ
کتابدار ناشناس
|
Iran
|
1394/03/03 - 23:08
5
8
با سلام وتبریک اول به خاطر روستای صد در صد باسواد و دوم به خاطر کتابخانه شون ان شا ا... خدا بخواد و روستای ما هم کتابخونه دار بشه ، من 2-3 سال پیگیری میکنم ولی نمیشه !
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: