کد خبر: 24476
تاریخ انتشار: دوشنبه, 17 خرداد 1395 - 17:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاه منابع مرتبط با روز جهانی صنایع دستی در کتابخانه حسینیه ارشاد

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد در روز جهانی صنایع دستی، نمایشگاهی از منابع مرتبط موجود را در روز پنج شنبه 20/3/95 برگزار می کند.
نمایشگاه منابع مرتبط با روز جهانی صنایع دستی در کتابخانه  حسینیه ارشاد

 

 به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به منظور حمایت از صنایع دستی، نمایشگاهی از منابع موجود با موضوع صنایع دستی را در روز پنج شنبه 20/3/95 از ساعت 8 تا 12، برپا می کند.

 

دوم ژوئن برابر با 20 خرداد روز جهانی صنایع دستی است. صنایع دستی نوعی کار است که در آن لوازم تزئینی و کاربردی تنها با استفاده از دست یا ابزار ساده ساخته می‌شود. معمولاً این کلمه به روشهای سنتی ساختن کالاها اطلاق می‌گردد. میزان استادکاری مخصوص در ساخت هر یک از این موارد، مهم‌ترین ملاک در ارزیابی کیفیت محصولات تولید شده است. چنین چیزهایی اغلب از لحاظ فرهنگی و یا مذهبی فوق العاده هستند. لوازمی که بصورت تولید انبوه و یا با ماشین آلات مختلف ساخته می‌شوند، جزء صنایع دستی نیستند.


در ایران سازمان میراث فرهنگی متولی این بخش هنری است. صنایع دستی معروف ایرانی شامل:گلیم، فرش، گبه، قلمزنی، شیشه گری، منبت کاری، مینا کاری، سفال، چوب است. در حال حاضر شهر اصفهان پایتخت صنایع دستی ایران تعیین شده است.


کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به منظور حمایت از این کار ارزشمند، نمایشگاهی از منابع موجود با موضوع صنایع دستی را در روز پنج شنبه 20/3/95 از ساعت 8 تا 12، برپا می کند. بازدید از نمایشگاه برای عموم آزاد است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: