کد خبر: 25422
تاریخ انتشار: شنبه, 24 مهر 1395 - 15:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در روز جهانی عصای سفید برگزار شد؛

تجلیل از کتابداران نابینای کتابخانه های عمومی استان تهران

منبع : لیزنا
به مناسبت روز جهانی عصای سفید و روز نابینایان مدیر کل کتابخانه ای عمومی استان تهران از کتابداران نابینا استان تهران تجلیل کرد.
تجلیل از کتابداران نابینای کتابخانه های عمومی استان تهران

 به گزارش لیزنا، علی نیکنام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی تهران روز شنبه 24 مهر با اهدای لوح سپاس و هدیه از زحمات کتابداران نابینا کتابخانه‌های عمومی استان تهران تقدیر کرد.

وی ضمن آروزی توفیق و سربلندی برای تمامی نابینایان اظهار داشت: اقدامات ارزنده بخش نابینایان باعث افتخار و سربلندی است و این عزیزان نشان دادند با گوهر اراده و تلاش همه چیز ممکن است.

نیکنام افزود: با توجه به توانمندی‌های معلولین بالاخص نابینایان در عرصه های مختلف سعی شده بستر مناسب برای شکوفایی استعدادها و توانمندی‌های نابینایان در بخش تخصصی کتابخانه ها فراهم شود تا بیش از پیش شاهد حضور نابینایان در جامعه باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه تجهیزات و امکانات خوبی در سال جاری برای بخش تخصصی نابینایان پیش بینی شده است ادامه داد: امیدواریم با استاندارد سازی بخش نابینایان در سه کتابخانه نسبت به تولید محتوی و گویاسازی کتب در استان اقدامات شایسته ای برای این قشر  انجام دهیم .

نیکنام در این مراسم به ارائه گزارشی از وضعیت بخش نابینایان استان پرداخت و گفت: هم اکنون 3 بخش ویژه نابینایان در کتابخانه های عمومی شهرهای تهران، شمیرانات و اسلامشهر با ظرفیت 13500 عنوان کتاب گویا و 817 جلد کتاب بریل درحال ارائه خدمات به اعضا نابینا و کم بینا در کتابخانه های عمومی استان است.

وی در خصوص تجهیزات بخش های نابینایان استان افزود: استودیو تخصصی تولید کتاب گویای اداره کل کتابخانه های عمومی تهران در کتابخانه عمومی شهید چمران شهر تهران، اتاق اکوستیک بخش نابینایان کتابخانه عمومی مصطفی خمینی اسلامشهر و چاپگر بریل کتابخانه عمومی حضرت فاطمه (س) شهر تهران توانایی ارائه کتاب های گویای تولیدی خود و چاپ کتاب به تمامی کتابخانه های با خدمات ویژه برای نابینایان در کل کشور را داراست.

 

نیکنام در خصوص فعالیت های فرهنگی بخش نابینان نیز گفت: در حال حاضر کلاس های آموزشی شامل کامپیوتر ،خط بریل و جلسات کتابخوانی به همت جمال لطفی کتابدار بخش نابینایان کتابخانه عمومی مصطفی خمینی در حال برگزاری است و امانت پستی کتاب در کتابخانه عمومی شهید باهنر شهرستان شمیرانات نیز به ارائه خدمات به اعضا می پردازند.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی تهران با اهدای لوح تقدیر و هدیه به رسم یادبود از همایون شاهمرادی کتابدار کتابخانه عمومی شهید باهنر شمیرانات، جمال لطفی کتابدار کتابخانه عمومی مصطفی خمینی اسلامشهر، شهرزاد دهقان کتابدار کتابخانه عمومی حضرت فاطمه(س) شهر تهران و فرزانه شاهمرادی کتابدار کتابخانه عمومی شهید باهنر شمیرانات تجلیل کرد.

گفتنی است  15 اﮐﺘﺒﺮ مصادف با 23 مهر، روز ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻧﺎﺑﯿﻨﺎﯾﺎن و ﻋﺼﺎی ﺳﻔﯿﺪ اﺳﺖ.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: