کد خبر: 25902
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 آبان 1395 - 13:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

صرف یک میلیارد و 500 هزارتومان برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های تهران

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تهران از افتتاح شش کتابخانه جدید تا پایان هفته کتاب و صرف هزینه یک میلیارد و 500 هزارتومانی برای تعمیر و تجهیز کتابخانه ها خبر داد.
صرف یک میلیارد و 500 هزارتومان برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های تهران

 

به گزارش خبرنگار لیزنا، آیین گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» استان تهران، صبح روز یکشنبه 23 آبان 1395 در هتل  انقلاب تهران برگزار شد.

در این مراسم علی نیکنام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، با توجه به حدود 147 کتابخانه موجود گفت: در هفته کتاب قصد افتتاح کتابخانه های دیگری را داریم و امیدواریم تا پایان این هفته، تعداد کتابخانه‌های خود را به 153 باب افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه تا پایان هفته کتاب تعداد 23 کتابخانه روستایی را به 25 باب افزایش می دهیم، افزود: در سال 93 تنها دو کتابخانه سیار داشتیم اما خوشبختانه امروز حدود 6 دستگاه در سطح شهرستان‌ها مشغول ارایه خدمت هستند و امیدواریم سایر شهرستان‌های ما اعم از اسلامشهر، شمیرانات و غیره هم به کتابخانه های سیار مجهز شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران بیان کرد: در حوزه عمرانی به منظور تجهیز و تعمیر کتابخانه‌هایی همچون طالقانی، چمران،  دهخدا،  فلسطین و.. حدود 1 میلیارد و 500 هزارتومان هزینه کرده‌ایم و تا پایان سال، 16 کتابخانه دیگر هم تعمیر و تجهیز خواهند شد.

نیکنام گفت: تعمیرات کتابخانه پارک شهر آغاز شد و امیدواریم تا نمایشگاه کتاب آماده بازگشایی مجدد شود.


وی اعلام کرد: در حوزه IT و فناوری اطلاعات توانستیم بخشی از کتابخانه ها را به اینترنت متصل کنیم و بنا داریم تا پایان هفته کتاب هر 153 باب کتابخانه به اینترنت متصل شوند، همچنین برای خرید تجهیزات در این راستا اعتباری 100 میلیون تومانی را پیش بینی کرده‌ایم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران با اشاره به 2 میلیون و 700 کتاب در مخازن کتابخانه‌ها یادآور شد: در جهت به روزرسانی و افزایش کتاب‌ها این آمادگی را داریم که هر کتابخانه‌ای که به کتابی نیاز دارد، برایش تامین کنیم.

وی درباره برنامه‌های اجرایی در حوزه فرهنگی اظهار داشت: در سال جاری با همت تمام مدیران و کتابداران حدود 500 نشست فرهنگی کتا‌‌‌ب‌خوانی برگزار شد و رونمایی از کتاب‌های مختلف، برگزاری کلاس‌های آموزشی در باب مهارت‌های زندگی، شاهنامه خوانی، سعدی خوانی و برگزاری نشست‌های قصه خوانی با مادران در کتابخانه ها از جمله اقدامات دیگر حوزه فرهنگی است.

در این مراسم دکتر مهردخت وزیرپور کشمیری، عضو هیات مدیره نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور  و مشاور دبیرکل نهاد و همچنین دکتر زهره میرحسینی استاد و مدرس رشته کتابداری و عضو کارگروه پژوهش استان تهران سخنرانی کردند.

 

در مراسم آیین گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» استان تهران، محمد اله‌یاری معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی و اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کنار سایر مسئولان این برنامه از 20 کتا‌ب‌خوان، 15 اهداکننده کتاب و 15 نویسنده برتر استان تهران تقدیر کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: