کد خبر: 26012
تاریخ انتشار: دوشنبه, 01 آذر 1395 - 09:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

همزمان با هفته کتاب ایران

نشست کتاب‌خوان ویژه هنرمندان در اردکان یزد برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان ویژه هنرمندان اردکان، توسط اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، روز جمعه 28 آبان ماه برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان ویژه هنرمندان در اردکان یزد برگزار شد

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، این نشست در سالن اجتماعات کتابخانه حائری، با حضور 9 نفر از هنرمندان اردکانی برگزار شد.

در این نشست، فعالان حوزه‌های نویسندگی، شعر، موسیقی، نقاشی، گویندگی و سینما به معرفی کتاب‌های برگزیده خود پرداختند.

عصمت خدایی، نویسنده و فعال در عرصه مطبوعات، کتاب "روزهای باشکوه" را که در سال 1394 به چاپ رسانیده است، معرفی کرد. این کتاب شامل مجموعه داستان‌های کوتاه درباره اعتیاد است.

محمدعلی عصارزاده، نویسنده کتاب "نغمه‌های کویری"، کتاب خود را معرفی نمود. این کتاب شامل مجموعه ترانه‌ها و آهنگ‌های محلی و بومی است که توسط عصارزاده گردآوری شده است.

حبیبه گلمگانی، نقاش اردکانی به ارائه کتاب "پیامبر و دیوانه" نوشته جبران خلیل جبران پرداخت و آشنایی با این کتاب را، که همزمان با ورود وی به عرصه هنر بود، به فال نیک گرفت و خواندن آثار این نویسنده را به حاضران توصیه کرد.

کتاب "خسرو شکیبایی" نوشته مینا قره‌خانی، توسط هنرمند عرصه سینما، محمد غفوری ارائه شد. این کتاب شامل خاطرات و  دیالوگ‌های ماندگار مرحوم خسرو شکیبایی، استاد فقید عرصه تئاتر و سینما است و مرجع کاملی از فیلم‌ها و نوشته‌های این بازیگر به شمار می‌رود.

آرزو عابدی‌فر کتاب "پروانه آزاد"را معرفی نمود. عابدینی‌فر این کتاب را زاییده تنهایی خود خواند.

محمدعلی صادقیان، از مجریان و گویندگان اردکان و مجری برنامه کتاب‌خوان هنرمندان نیز، حضور در نشست‌های قبلی را انگیزه معرفی کتاب توسط خود عنوان کرد و ضمن معرفی کتاب "زبان بدن" نوشته آلن پیز، مطالعه آن را برای موفقیت بیشتر و توانایی ارتباطی بهتر، مفید دانست.

"شازده حمام" کتاب دیگری بود که توسط سعید برخوداری، از فعالان رسانه معرفی شد. وی مطالعه این کتاب را سیری در تاریخ یزد عنوان کرد و آن را کتابی خواند که زندگی ساکنان قدیم یزد را به زیباترین شکل ترسیم کرده است.

معلم و نویسنده اردکانی، مرتضی عابدی نیز در این نشست به ارائه کتاب "بلوهر و بوذاسف" پرداخت. این کتاب سرگذشت بودا به زبان سانسکریت است و توسط علامه مجلسی به زبان فارسی برگردان شده است.

در پایان نشست کتاب‌خوان ویژه هنرمندان در اردکان، از ارائه‌دهنگان کتاب با اهدای لوح سپاس و تندیس نشست کتاب‌خوان تقدیر به عمل آمد.

در حاشیه این نشست نیز نمایشگاهی از کاریکاتورهای کتاب برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: