کد خبر: 27005
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 بهمن 1395 - 11:36

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های استان خراسان شمالی

منبع : لیزنا
در کتابخانه‌های عمومی شهید مطهری، آیت الله ذبیحی شهرستان فاروج، امام سجاد(ع) روستای چری شهرستان فاروج، شهدای طبر شهرستان جاجرم و 22 بهمن خانلق شهرستان شیروان برنامه‏‌های فرهنگی اجرا شد.
برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های استان خراسان شمالی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جاجرم از بازدید جمعی از دانش‌آموزان دبستان17 شهریور شهر جاجرم از کتابخانه عمومی شهید مطهری این شهر خبرداد.

به گفته محمدعباس زاده دانش‌آموزان در این بازدید با فعالیتها، خدمات، بخش‌های مختلف کتابخانه و کتاب‌های موجود در موضوعات مختلف این کتابخانه آشنا شدند و به مطالعه کتاب‌های مورد علاقه خود پرداختند.

وی هدف از این بازدیدها را ایجاد ارتباط بیشتر با معلمان و مسئولین مدرسه و همکاری کتابدار و معلم در کنار هم به منظور ترویج و توسعه مطالعه بین دانش‌آموزان و همچنین آشنایی آن‌ها با محیط کتابخانه عنوان کرد.

مسئول کتابخانه عمومی آیت الله ذبیح مایوان شهرستان فاروج از برگزاری شعر خوانی کتاب «شیمو با خرس کوچک میره به مهد کودک» برای کودکان پیش دبستانی خبر داد.

نفیسه نجاتی، مسئول کتابخانه آیت‌الله ذبیحی مایوان شهرستان فاروج از برگزاری شعر‌خوانی کتاب شیمو با خرس کوچک می‌ره به مهد کودک برای کودکان پیش دبستانی خبر داد.

نجاتی اظهار داشت: هدف از برگزاری این شعر‌خوانی بالا بردن سطح علاقه و ایجاد انگیزه در میان کودکان بود .

وی گفت: کتاب «شیمو با خرس کوچک می‌ره به مهد کودک» از سری کتاب‌های ترانه‌های شیمو شیموست که سروده مهری ماهوتی و انتشارات پنجره است، این کتاب با لحنی کودکانه و تصاویر بکر، جذاب و دیدنی از جمله کتاب‌های خواندنی و پر مخاطب این کتابخانه است.

مسئول کتابخانه عمومی استاد زارعی شیروان از معرفی و جمع خوانی دو کتاب «حریم ریحانه» و «روزی که آموس بیمار شد» در مدرسه ابتدایی فاطمه الزهرا این شهر خبر داد.

سمانه رحمانی فضلی گفت: در راستای تحقق اهداف طرح کتاب‌خوان ماه جلسه معرفی کتاب «حریم ریحانه» و «روزی که آموس بیمار شد» برای دانش آموزان پایه چهارم و ششم دبستان دخترانه فاطمه الزهرا برگزار شد.

رحمانی فضلی در ادامه اشاره کرد: «کتاب حریم ریحانه» نیز اولین دائره‌المعارف پوشش و عفاف در کشور است که نگاهی جامع، درون دینی و برون دینی، به موضوع پوشش و عفاف دارد و موضوع پوشش و عفاف را از 18 منظر متنوع بررسی کرده است. کتاب مصوّری که طراحی و صفحه‌آرایی آن بر جذابیت اثر افزوده است. کتاب حاضر مستند به آیات قرآن و روایات و مستدل به ادله منطقی، عقلانی، علمی و موضوع پوشش و عفاف را تبیین کرده است.

گفتنی است این کتاب‌ها با حضور جمع پرشور دانش‌آموزان این دو کلاس جمع‌خوانی و بازخوانی شد.

مسئول کتابخانه عمومی امام سجاد(ع) روستای چری شهرستان فاروج گفت: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش‌نشان حادثه آتش سوزی پلاسکو، مسایقه رنگ آمیزی در بین اعضای کتابخانه امام سجاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، مسئول کتابخانه عمومی امام سجاد(ع) روستای چری شهرستان فاروج گفت: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش فشان حادثه آتش سوزی پلاسکو، مسایقه رنگ آمیزی در بین اعضای کتابخانه امام سجاد برگزار شد.

 زکیه داستانی گفت: این اقدام برای پاسداشت یاد و خاطره و آشنا شدن قشر دانش آموزان با رشادت ها و جان فشانیهای این عزیزان برای کشور و مردم ایران است.

داستانی افزود: همچنین کلاس قصه‌گویی و کاردستی در محل کتابخانه و مهد کودک روستا با همکاری مربی مهد کودک روستا در حال برگزاری است و هدف از آن آشنا کردن کودکان و دانش‌آموزان عضو کتابخانه با کتاب‌های موجود در کتابخانه و پرورش خلاقیت و استعداد آن‌ها با ساخت کاردستی است.

مسئول کتابخانه عمومی شهدای طبر شهرستان جاجرم نیز از برگزاری مسابقه رنگ‌آمیزی و نقاشی با موضوع نماز در محل این کتابخانه شهدای طبر خبرداد.

مسئول کتابخانه عمومی شهدای طبر گفت: پیرو آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز واهمیت داده به این واجب دینی مسابقه رنگ‌آمیزی و نقاشی با موضوع نماز ویژه کودکان و نوجوانان در محل کتایخانه شهدای طبر برگزار شد .

این مسابقه با استقبال خردسالان عضو کتابخانه در بخش رنگ آمیزی وبا شرکت کودکان ونوجوانان دختر وپسر در بخش نقاشی برگزارشد .هدف از برگزاری این مسابقه آشنایی کودکان ونوجوانان با نماز  در بدو ورود آنها به سن تکلیف وآشناشدن با فرایض دینی می باشد.

مسئول کتابخانه عمومی 22 بهمن خانلق شهرستان شیروان از برگزاری دومین نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای این کتابخانه در دبستان شهید حسن زاده روستای خانلق خبر داد.

رقیه رضایی مسئول کتابخانه عمومی 22 بهمن گفت: دومین نشست کتاب‌خوان مدرسه‌‌ای در بین دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی برگزار شد.

رضایی گفت: دومین نشست کتاب‌خوان با هدف آشنایی با  کتاب‌های خوانده شده و اشتراک‌گذاری کتاب‌ها در مدرسه با حضور گرم دانش آموزان برگزار شد. در این نشست 6 تن از دانش آموزان  به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود پرداختند که به شرح ذیل است.

«ماری مامان می شود» نوشته امیلی بومونت، «ماجراهای علی کوچولو» نوشته مجید راستی، «هنوز یک خانه مانده» نوشته شیوا سلامت، « پرواز مثل پرنده» نوشته جوانا کول، «جادوی باغبانی» نوشته جوانا کول، «آدم برفی گمشده» نوشته داوود غفارزادگان.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: