کد خبر: 27026
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 07 بهمن 1395 - 15:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری اولین نشست تخصصی کتاب‌خوان دفاع مقدس در خرم آباد لرستان

منبع : لیزنا
اولین نشست تخصصی کتاب‌خوان دفاع مقدس در سالن اجتماعات دفتر نظارت بر هیئت انتخابات خرم آباد برگزار شد.
برگزاری اولین نشست تخصصی کتاب‌خوان دفاع مقدس در خرم آباد لرستان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان این نشست با حضور علی جهان‌آرا، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، مجتبی بهمنیان، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه دو خرم آباد، سید عبد‌المناف موسوی، فرمانده بسیج ادارات شهرستان خرم آباد، کارشناسان فرهنگی ادارات و دستگاه‌های فرهنگی استان و سایر علاقمندان به حوزه کتاب و کتاب خوانی برگزار شد.

علی جهان‌آرا این نشست را اولین نشست تخصصی کتابخوان در حوزه دفاع مقدس در استان برشمرد و اظهار داشت: پرداختن به حوزه دفاع مقدس آن‌گونه که شایسته این حوزه ارزشمند است صورت نگرفته و متاسفانه بسیاری از واقعیات این حوزه هنوز ناشناخته باقی مانده است. 

وی تلاش مولفان و نویسندگان در این حوزه را قابل تحسین دانست و تصریح کرد: مکتوبات و مولفات این عزیزان باعث شده است که ما به ارزش‌های دوران دفاع مقدس بیشتر آشنایی پیدا کنیم و امید است که همگی ما به عنوان یک سفیر فرهنگی بتوانیم این مفاهیم و ارزش‌های انقلابی را در جامعه به خوبی توسعه و گسترش دهیم.

جهان آرا شاخصه اصلی  حوزه ادبیات دفاع مقدس که باعث تمایز آن از سایر حوزه‌ها می شود را غنی بودن و رگه‌های ارزشی و معنوی آن برشمرد و عنوان کرد: اگر به خوبی به این حوزه پرداخته شود با بهره‌گیری از غنای فرهنگی آن می‌توانیم تا سال‌ها انقلاب خود را در مقابل هجمه مخرب فرهنگ غرب مصون بداریم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان ادبیات حوزه دفاع مقدس را مملو از ارزش‌های ناب معنوی و برگرفته از مکتب ناب اسلام و اهل بیت(ع) برشمرد  و افزود:  یکی از وظایف ما حفظ این میراث ارزشمند از طریق آثار مکتوب فرهنگی و هنری است و برگزاری نشست‌های تخصصی دفاع مقدس در این زمینه می‌تواند اقدام مهمی در انتقال ارزش‌های الهی و انقلابی در جامعه باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که که با برگزاری نشست‌های کتابخوان تخصصی در این زمینه و معرفی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس شاهد انتقال ارزش‌ها و کارکرد‌های  این حوزه ارزشی و گسترش بیش از پیش آن در میان عموم مردم جامعه و به ویژه نسل جوان باشیم.

در ادامه نشست تخصصی کتاب خوان حوزه دفاع مفدس  هریک از شرکت کنندگان  به ارائه گزیده ای از کتاب های مدنظر خود برای حاضرین در نشست پرداختند و کتاب‌های «آخرین خاکریز»، «کتاب جنگ جنگ تا پیروزی»، «بلدچی» و «شطرنج با ماشین قیامت» معرفی شد.

از شرکت کنندگان در این نشست در پایان با اهدای لوح سپاس و هدیه‌ تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: