کد خبر: 27112
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 بهمن 1395 - 10:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب خوان در کتابخانه عمومی خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد

منبع : لیزنا
به همت مسئول و کتابداران کتابخانه عمومی خاتم الانبیا(ص) رشت و با حضور جمعی از علاقمندان به کتاب و کتابخوانی نشست کتاب‌خوان در این کتابخانه عمومی برگزار شد.
نشست کتاب خوان در کتابخانه عمومی خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، در این نشست شش نفر از کتابخوانان به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود  پرداختند.

در این نشست کتاب‌های زیر معرفی شد.

«قلعه حیوانات» نوشته جورج اورول، ترجمه امیر امیرشاهی. این کتاب در مورد مزرعه‌ای است که تعدادی از حیوانات در آن زندگی می‌کنند. این حیوانات انقلاب کرده و به سرکردگی گروهی از خوک‌ها، صاحب مزرعه را بیرون می‌کنند و زمام امور را در دست می‌گیرند. تحولات و انحرافاتی که در این انقلاب پدید می‌آید موضوع اصلی کتاب است.

«خلاق ناصری» نوشته خواجه نصیر طوسی. این کتاب در مورد اخلاق است که در سه بخش تهذیب اخلاق، سیاست مُدُن و تدبیر منزل، نکاتی آموزنده به مخاطب ارائه می دهد.

«سرزمین جاوید» نوشته ماریژان موله هرتزفلد گیرشمن، ترجمه: ذبیح الله منصوری. کتاب شرح مختصری از ادوار مختلف زندگی ایرانیان از دوران باستان تا کنون را به تصویر می‌کشد. نکته قابل توجه آن است که طبق این کتاب ابتدا زنان زمام امور اجتماعی و سیاسی را در دست داشتند.

«شازده کوچولو» نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری، ترجمه مصطفی رحماندوست.

این کتاب با موضوعی فلسفی اما در قالب داستانی است. موضوع درمورد پسری است که از سیاره  دیگری به زمین می‌آید و با افراد و حیوانات مختلف مواجه می‌شود. در این کتاب، اندیشه و افکار انسان‌ها با زبانی کودکانه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

«جای خالی سُلوچ» نوشته محمود دولت آبادی. این کتاب در مورد خانواده‌ای پنج نفره است که نقش اصلی داستان را مادر خانواده بر عهده دارد و نمایشی تمام از زن استوار و محکم ایرانی را به مخاطب نشان می‌دهد. در بخش‌هایی از کتاب دو فرزند پسر خانواده در جریان رویدادها تغییر عمیقی کرده و مخاطب را با شگفتی مواجه می‌کنند. قلم شیوا و گیرای دولت آبادی، موجب می‌شود که مخاطب داستان را بدون وقفه ادامه دهد و با شخصیت‌های داستان همزاد پنداری نماید.

«ترانه‌ها و آهنگ‌های جاودانه» نوشته حبیب الله نصیری‌فر.در این کتاب، تصنیف‌ها و ترانه‌های اصیل ایرانی به همراه نت‌های موسیقی جمع‌آوری شده و در اختیار مخاطب قرار گرفته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: