کد خبر: 27231
تاریخ انتشار: شنبه, 16 بهمن 1395 - 14:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری برنامه‌‌های متعدد فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های شهید صدوقی فرادنبه، حافظ مال خلیفه، شهید قدوسی شلمزار، شهید آیت جونقان، ایثار سرتشنیز، شهید صدوقی فرادنبه و  ملاصدرا  و بعثت فرخ شهر برنامه‌های متعدد فرهنگی برگزار کردند.
برگزاری برنامه‌‌های متعدد فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام  روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری، کتاب «دامی برای صیاد» در کتابخانه شهید صدوقی فرادنبه معرفی و جمع‌خوانی شد.

منیژه رحیمیان، مسئول کتابخانه شهید صدوقی فرادنبه گفت : این کتاب که روز توسط اعضاء در محل کتابخانه معرفی و جمع خوانی شد توسط مهدی میرکیایی نوشته شده که مناسب برای گروه سنی (ج) و (د) است.

 گفتنی است کتاب «دامی برای صیاد» درباره سرگذشت رئیس علی دلواری است و  یکی از کتاب‌های مجموعه 16 جلدی مهدی میرکیایی است. این مجموعه 16 جلدی روایتی تاریخی و مستند دارد و در هر جلد از آن‌ها به یکی از سرداران دلیر ایران از «آریو برزن» تا «ابراهیم همت» پرداخته‌است.

کارگاه تهیه روزنامه دیواری با کمک اعضاء کتابخانه عمومی حافظ مال خلیفه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، در محل این کتابخانه برگزار شد.

 بهروز صالحی، مسئول کتابخانه عمومی حافظ مال خلیفه با اعلام این خبر گفت:  این کارگاه با شرکت جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه، ویژه بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی، برگزار شد.

صالحی هدف از اجرای این برنامه گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و شهدا انقلاب، آشنایی دانش‌آموزان با کار جمعی در کنار تهیه روزنامه‌دیواری عنوان کرد.

نمایشگاه عکس و نقاشی و هنرهای دستی با تلاش کارکنان کتابخانه عمومی حافظ مال خلیفه در محل این کتابخانه برگزار شد.

بهروز صالحی، مسئول کتابخانه عمومی حافظ مال خلیفه، ضمن اعلام این خبر گفت: به مناسبت بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و مشارکت هنرمندان فلاردی در کارهای فرهنگی کتابخانه، نمایشگاهی از آثار هنری نقاشی، عکاسی و هنرهای تجسمی هنرمندان بخش فلارد از تاریخ 12 بهمن ماه در محل کتابخانه دایرکه در اولین روز کاری با استقبال خوب مراجعین روبرو شد.

صالحی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه، استفاده از ظرفیت هنرمندان و ایجاد رغبت هنری در جهت خلق آثار جدید و  جذب بازدید‌کنندگان به کتابخانه است.

مسئول کتابخانه شهید قدوسی شلمزار از ارسال کتب کمک درسی اهدایی توسط انتشارات «مهر و ماه» به این کتابخانه خبر داد.

مجید کیانی سلمی، ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به نامه نگاری و رایزنی‌های صورت گرفته با انتشارات «مهر و ماه» این انتشارات یک دوره کامل کتب کمک درسی به ارزش 24 میلیون و 375 هزار ریال به کتابخانه شهید قدوسی شلمزار اهدا کرد.

 کیانی افزود: با توجه به نیاز دانش آموزان به این منابع، این اقدام فرهنگی استقبال دانش آموزان و افزایش سرانه عضویت را به همراه خواهد داشت.

اعضای کودک کتابخانه شهید آیت جونقان، کتاب ترانه‌های نوازش را جمع خوانی و معرفی کردند.

همچنین کتاب «لحظه‌های انقلاب» در کتابخانه شهید قدوسی شلمزار جمع خوانی شد .

مجید کیانی، با اعلام این خبر گفت: این کتاب با حضور اعضای گروه سنی 12تا 15 سال در محل این کتابخانه جمع‌خوانی شد و شرکت‌کنندگان در جلسه هرکدام آن را با دیگر دوستان خود به اشتراک گذاشتند

 تهمینه حیدری، مسئول کتابخانه شهید آیت جونقان از جمعخوانی کتاب «ترانه‌های نوازش» از سری کتاب‌های طرح 50 کتاب سال، توسط اعضا کودک در این کتابخانه خبر داد.

حیدری  افزود: در این نشست در ابتدا کتابدار به معرفی کتابخانه و فعالیت‌های بخش کودک پرداخت و سپس کتاب  «‌ترانه های نوازش» جمع‌خوانی و روان‌خوانی شد .

 مسابقه و ایستگاه نقاشی به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر در کتابخانه ایثار سرتشنیز برگزار شد .

پروین رئیسی، مسئول کتابخانه ایثار سرتشنیز در این خصوص گفت: این مسابقه و ایستگاه نقاشی با حضور دانش آموزان مدرسه ابتدایی پروین اعتصامی در محل کتابخانه برگزار شد و دانش‌آموزان روی کاغذ و پارچه نقاشی کردند.

رئیسی در ادامه افزود: هدف از برگزاری این ایستگاه و مسابقه نقاشی آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فضای دوران انقلاب بود.

نشست کتاب‌خوان مدرسه ای توسط کتابخانه عمومی شهید صدوقی فرادنبه برگزار شد.

منیژه رحیمیان، مسئول کتابخانه عمومی شهید صدوقی فرادنبه ضمن اعلام این خبر افزود: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر، نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای درمحل دبستان شرف برگزار شد و دانش‌آموزان کتاب‌های خوانده شده خود را در این موضوع با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.

رحیمیان گفت: دراین نشست کتاب‌هایی با محوریت امام خمینی(ره) وکتاب‌های کتاب‌خوان بهمن ماه معرفی شدند که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های «عطر گل‌های خورشید» نوشته مرضیه غفار، «نامهای برای امام» نوشته مرتضی امین، «سردار سبز» نوشته مهدی میرکیایی، «سردار سرکش» نوشته مهدی میرکیایی، «ستاره های آسمان نماز» نوشته مرضیه غفار و «آسوده‌اش نگذارید» نوشته مهدی میرکیایی  اشاره کرد.

نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای ویژه دهه مبارک فجر توسط کتابخانه عمومی بعثت فرخشهر برگزار شد.

فریبا خرمیان، مسئول کتابخانه عمومی بعثت فرخشهر گفت: به مناسبت دهه فجر، روز سه شنبه 12 بهمن  با حضور دانش‌آموزان و علاقمندان به کتاب و کتاب‌خوانی، نشست کتاب‌خوان مدرسه ای  در محل مدرسه بنت الهدی فرخشهر برگزار شد.

در این نشست کتاب‌های «نوه‌های ننه رعنا »، «بوستان سعدی»، «گلدان خالی»، «بالاترین و قویترین  موجود»، «رمز» توسط کیانا روحانی‌زاده معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

همچنین برنامه‌های متعدد فرهنگی همزمان با آغازین روزهای دهه مبارک فجر در کتابخانه عمومی ملاصدرا فرخ شهر برگزار شد.

فرزانه جعفری، مسئول کتابخانه عمومی ملاصدرا در تشریح این برنامه‌ها گفت: به مناسبت گرامی داشت دهه مبارک فجر و آشنایی کودکان با اتفاقات و رخدادهای آن روزها، این کتابخانه باهمکاری مهد کودک ستارگان شهر فرخشهر اقدام به برگزاری برنامه‌هایی برای خردسالان و کودکان نمود که از آن جمله می‌توان به قصه خوانی از کتاب «بچه‌ها و قصه امام» تالیف مرتضی امین، اجرای سرودهای انقلابی توسط امدادگران خردسال هلال احمر، آموزش کاردستی کبوتران آزادی به کودکان توسط همکاران کتابخانه اشاره نمود .

جعفری ادامه داد: از دیگر اقدامات صورت گرفته که با هدف گسترش فرهنگ کتاب خوانی درسطح شهر افتتاح نمایشگاه و فروشگاه کتاب و سی دی، با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد، با تخفیف 50 درصد است که این نمایشگاه از تاریخ 12 الی 22بهمن ماه پذیرای علاقمندان کتاب وکتاب‌خوانی است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: