کد خبر: 27366
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 21 بهمن 1395 - 15:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست کتاب‌خوان چند مدرسه‌ای در خرامه فارس

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان بهمن ماه اداره کتابخانه‌های عمومی خرامه فارس با حضور مسئولان محلی و همراه با رونمایی از کتاب «جاذبه‌های گردشگری ایران» برگزار شد.
برگزاری نشست کتاب‌خوان چند مدرسه‌ای در خرامه فارس

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس، نشست کتاب‎خوان مدرسه‌ای کتابخانه محمدرسول الله(ص) به‌صورت نشست چندمدرسه‌ای با شرکت مدارس کوثر، اندیشه و خدیجه‌کبری (س) برگزار شد.

 در ابتدای این برنامه که به مناسبت دهه پرفروغ فجر برپا شد، بهرام نجفی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان خرامه ضمن ارائه گزارشی از عملكرد اداره كتابخانه‌های عمومی، به برگزاری سلسله برنامه‌های کتاب‌خوان اشاره کرد و برگزاری این نشست‌ها را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مهم و تأثیرگذار دانست. در ادامه، این نشست با معرفی هشت کتاب دنبال شد.

کتاب «ستاره‌های خانه‌ای کوچک» نوشته فیروز حجازی. این کتاب در 213 صفحه و توسط انتشارات فیروزه در سال 1383 به چاپ رسیده است. موضوع اصلی این کتاب داستان های کوتاه فارسی است.

کتاب «اسماعیل» نوشته امیرحسین فردی. این کتاب داستان پسری به نام اسماعیل را روایت می‌کند که زندگی عادی را می گذراند، اما پس از مدتی تحولی در وی ایجاد می شود.

«مدیر مدرسه»  نوشته جلال آل‌احمد. مدیر مدرسه داستان مدیر دبستان پسرانه‌ای را از زمان دریافت حکم مدیریتش تا زمان استعفا به تصویر کشیده است. سرگذشتی که بیانگر اوضاع اجتماعی و بالاخص فرهنگی آن دوران است.

کتاب «زندگی اسرارآمیز کودکان» نوشته جانا مورفی. موضوع این کتاب بیان علت‌های رفتاری در کودکان است. نویسنده در این نوشتار می‌کوشد به برخی از مشکلات بین کودکان و والدین که به علت عدم درک پدر و مادر از دلیل رفتارهای کودک به وجود می‌آید، پرداخته و ضمن شرح علت هر رفتار به والدین در تغییر شکل آن یاری رساند.

کتاب «کوچک جنگی» نوشته امیرحسین فردی. این کتاب در 240 صفحه به چاپ رسیده است. به اعتقاد عماد حقیقی خواندن این کتاب برای آن گروه از خوانندگان ادبیات که به رمان‌های تاریخی با موضوع نهضت جنگل علاقه‌مند هستند، خالی از لطف نیست.

کتاب «روزهای فاطمه» نوشته علی صفایی حائری. این کتاب، شرح مختصری است از خطبه حضرت فاطمه سلام الله‌علیها. آنچه این نوشتار را نسبت به آثار مشابه متمایز می‌سازد، تحلیل‌های کم نظیر و بینش زا از دلایل رخ داد سقیفه و وقایعی است که تا غصب فدک ادامه یافته است.

کتاب «شیرینی سنتی ایرانی» نوشته منصوره تقدسی. در این کتاب مجموعه‌ای از شیرینی‌های سنتی و خشک اقصی نقاط ایران معرفی شده است و با جدیدترین طرح و بهترین فرمول در اختیار هنردوستان عزیز قرار داده شده است.

کتاب «جنایت و مکافات» نوشته فئودور داستایوفسکی. این کتاب داستان دانشجویی به نام راسکولْنیکُف را روایت می‌کند که مرتکب قتل می‌شو و کارش به جنون می‌رسد. در این بین او عاشق دختری به نام سونیا می‌شود. داستایفسکی از این رابطه به عنوان نشانه مهر خداوندی به انسان خطاکار استفاده کرده است و البته راسکولنیکف بعد از اقرار به گناه و زندانی شدن در سیبری به این حقیقت می‌رسد.

نشست کتاب‌خوان چند مدرسه‌ای کتابخانه محمد رسول‌الله(ص) خرامه در ادامه با برنامه رونمایی از کتاب همراه بود. در این نشست کتاب نفیس و ارزشمند «جاذبه های گردشگری ایران» با حضور نویسنده بومی و فرهنگی شهر خرامه آقای مهرزاد زمانی رونمایی شد. زمانی هدف از تألیف این کتاب را دسترسی آسانتر و سریع‌تر خوانندگان برای شناخت بهتر و کامل‌تر جاذبه‌های گردشگری و مناطق پهناور کشورمان دانست. به گفته وی انتشارات تخت جمشید با قیمت 320 هزار ریال این اثر را چاپ و منتشر کرده است.

پایان بخش برنامه صحبت‌های رئیس اداره آموزش و پرورش خرامه و اهدای جوایز و لوح تقدیر به بهترین کتاب‌خوانان و معرفی کنندگان کتاب بود .

شایان ذکر است این نشست توسط حامی مالی برنامه، آقاي اكبر زارع مديريت مبلمان ايليا برگزار شد به طوریکه هزينه دكوراسيون و جوايز این برنامه به همت حامی (اسپانسر) برنامه تأمین شده است.

این نشست با حضور حجت‌الاسلام صباحی امام جمعه خرامه، مهندس آرگیو فرماندار این شهرستان، اعضای شورای شهر و شهردار خرامه، کارشناسان فرهنگی و حراست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس،کتابداران، معلمان، مدیران ادارات شهرستان و دانش‌آموزان مدارس کوثر، اندیشه و خدیجه‌کبری (س) برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: