کد خبر: 27386
تاریخ انتشار: شنبه, 23 بهمن 1395 - 10:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان ویژه خردسالان در کتابخانه اندیشه البرز

منبع : لیزنا
جشن انقلاب اسلامی و نشست کتابخوان ویژه گروه سنی زیر 7 سال در محل این کتابخانه تنکمان اندیشه تنکمان برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان ویژه خردسالان در کتابخانه اندیشه البرز

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، با حضور بخشدار بخش تنکمان، ریاست اداره کتابخانه‌ها، دهیاران، شوراها و اهالی روستاهای دولت آباد و محمدآباد مراسم پیروزی جشن انقلاب اسلامی و نشست کتابخوان ویژه گروه سنی زیر 7 سال در محل این کتابخانه برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم ابوالفضل آزاد فلاح، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نظرآباد گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه اندیشه از زمان تاسیس تاکنون و تلاشهای کتابدار این کتابخانه ارائه کرد.

 وی در ادامه همچنین از نگاه عدالت محورانه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و ساخت کتابخانه برای اقشار محروم جامعه در دورترین نقاط کشور، از ساخت 5 کتابخانه روستایی در شهرستان نظرآباد در راستای همین سیاست خبر داد و از ارائه تمام خدمات کتابخانه‌ای در کتابخانه‌های روستایی همانند کتابخانه‌های شهری خبر داد.

 در ادامه این مراسم شش نفر از کودکان خردسال عضو کتابخانه در قالب نشست کتاب‌خوان به ارائه کتاب‌هایی شعری پرداختند که قبلا مادرانشان این شعرها را برایشان خوانده بودند و این خردسالان با حفظ کردن این شعرها آنرا در این نشست به حاضرین ارائه دادند.

از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم اجرای گروه سرود ایران به مناسبت دهه مبارک فجر بود که اعضای چهارنفره این گروه در این برنامه سرود ای ایران برای حاضرین اجرای نمودند.

برپایی نمایشگاه کتاب و نمایشگاه کاردستی با موضوع انقلاب اسلامی در محل کتابخانه نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مراسم بود.

در پایان این مراسم نیز بخشدار بخش تنکمان در سخنانی کوتاه از تلاش‌های کتابدار کتابخانه، اداره کتابخانه‌ها، مسئولین محلی و مردم روستاهای محمدآباد و دولت آباد در اجرای این مراسم تشکر کرد و با اهدای جوایزی به ارائه کنندگان نشست کتاب‌خوان، گروه سرود ایران، برندگان مسابقات کاردستی و نقاشی از آنان تقدیر نمود.

یادآور می‌شود کتابخانه اندیشه به عنوان نهمین کتابخانه عمومی شهرستان نظرآباد به همت خیر کتابخانه ساز، محمود نصر آزادانی در روستاهای دولت آباد و محمداباد در شهریور ماه امسال با حضور استاندار و مسئولین شهرستانی افتتاح شد و هم اکنون با توجه به جمعیت 1200 نفری این روستاها دارای 300 نفر عضو فعال است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: